Gå til innhold

skadelig med myye sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i uke 20, og heeelt hekta på sjokolade!! Kjenner suget hele dagene... Noen som vet om det er farlig for barnet å få slikt sukker hver dag? Det er jo i grunnen ikke sundt for meg heller, men tenker at litt ekstra trening eller turgåing veier opp - men d kan jo være at denne ekstra aktiviteten hjelper babyen til å bli kvitt all sjokoladen.. Tenker selvsagt ikke på om barnet blir overvektig eller noe, men mer på om selve sukkeret i sjokoladen kan skade barnet på noe vis? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville ha prøvd å begrense det litt..... Det er nemlig en av grunnene til at så mange får svangerskapsforgiftning, og det er nok ikke noe særlig hvis det skulle bli så ille at de må sette i gang fødselen.... En fødsel i 2.trimester er litt tidlig og har en del risikoer. Det er ikke så ofte det blir så veldig alvorlig. Som oftest vil en jo oppdage det på kontroll, og kanskje kan man holde det i sjakk. Men kanskje du kan prøve å spise noe frukt som du digger? Jeg forstår godt hva du sliter med, har samme problemet selv! Har bare sååååååå sug på kakao!!! Det hjelper å ta et stort glass juice (jeg blander i litt vann også for å gjøre den litt mindre sterk) og noen isbiter. Det smaker friskt, og demper søtsuget. Samme effekt av mandariner og appelsiner. Jeg klarer ikke å holde meg helt unna søtsakene likevel, men mengden er betydelig mindre, og enkelte dager har jeg faktisk klart å holde meg helt unna. Men som sagt, bare enkelte dager....desverre....Mandler er forresten også litt godt å spise på!

Lykke til :-)

Skrevet

Mmmmh.... Mandariner og mandler!! :) Deilig!! Måtte bare svare, det fristet sånn!! :) (tror det er få av oss her inne som klarer å ikke spise søtt i det hele tatt!) Jeg prøver, men det er jo så mye godt! Jeg har dilla på sjokolademuffins!! Svarte saftige sjokolademuffins! Men nå skal gå å spise mandariner og mandler!! :) Lykke til med mage og søtsug :)

Skrevet

nå må jeg skuffe dere litt folkens:( jeg var hos jordmora på fredag, hun spurte om jeg spiste mye godt, jeg svarte at jeg prøvde og la være, og prøvde heller å spise mye frukt. sa jeg hadde fått dilla på mandariner, da fikk jeg beskjed om at det inneholdte mye sukker og jeg burde holde meg unna det så mye:( litt skuffende ja! men er jo sikkert bedre enn godteri alikevel

Skrevet

Sjokolade inneholder koffein. Hvis du spiser store mengder bør du kanskje sjekke det i forhold til det totalt anbefalte inntaket av koffein per dag. Aner ikke om det er mye koffein i sjokolade. Har også sett at det anbefales å kutte ut sjokolade (og kaffe etc) hvis man sliter med søvnproblemer.

Skrevet

Hei.

uansett om du går noen ekstra turer vil ikke det veie opp uansett. barnet tar til seg sukkeret uansett , og har ikke godt av det. Venner vi barnet på sukker, er det det de også blir vant til å få, slik som vi blir avhengige av det. på fødestua blir det lite sukker å få for barnet, dermed kan man få mer urolige barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...