ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Trenger hjelp til å vekke gutten min nå!! Han sover så hardt så hardt!!! Har ikke spist siden 11 så det er på tide å spise igjen! Har prøvd alt kilt han tatt av litt tøy byttet bleie løftet på han HJELP...Er så fortvila....
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 La ham nå sove. Med mindre han er prematur eller dysmatur så er det ingen grunn til å vekke ham for å gi mat :-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Det har jo ikke gått tre timer engang. Bare slapp av og så han sove
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 LA han sove, skulle det stå..
babyprincess Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 prøv å bade ham? Har også problemer med vekking av gullet mitt, men hun pleier å kvikne til etter jeg har byttet bleie på henne. Fikk beskjed om at om ikke hun våknet var det fordi hun ikke var sulten. Ble anbefalt å bare la henne sove til hun våknet. Har prematur baby, så skal i utgangspunktet mate hver 3 time...
Gjest Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 La gutten din sove du. Hvor gammel er han? Sprenger det veldig til deg? Da kan du i såfall legge ham til og se om han "spiser av" det verste trykket. Det er uansett ikke uvanlig med 3 t mellom måltidene, så med mindre du trenger å tømme brystene er det ingen grunn til å vekke ham.
august 2010 Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Vekke? Hvorfor i all verden skal du vekke ham? Jeg hadde en jente som fort sov 6-7 timer selv om hun bare var 5-6 uker gammel. De våkner når de er sultne. Så så lenge han ikke ha rnoen speiselle behov, så la ham nå sove.
Darth Vader Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Hvorfor må han ha mat på slaget hver tredje time?
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 takk for svar jenter:) Sitter å griner nå jeg...Er så fortvila,fordi at han sover IKKE om natta,sovna i 07tida i morges...Fikk da mat 0930 og ferdig i 11tida....Er så redd det er no gærnt med han,fordi det virker litt som at han har blitt forkjøla......Og det at han nærmest holder på å snu døgnet......Har forresten hatt våken netter siden fredag......:( Håper dere kan hjelpe meg......... Lillemann er ikke prematur baby forresten....
august 2010 Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Søvn avler søvn da de er små. Jo bedre han sover på dagen jo bedre sover han må natta. La ham sove )
d",)~^~^~ Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Jeg ville bare latt han sove :-) Men om du har spreng kan du jo pumpe deg så du får av det værste trykket. Det sies at god søvn avler god søvn så jeg ville latt han styre dette selv. Du sier ingenting om hvor gammel han er, men alle mine 3 har vært veldig urytmiske de første månedene. dersom han er mye våken på natta bør du passe på å få deg litt søvn selv også når han har gode søvn-økter på dagen.
babyprincess Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 det er uuuuuuuutrolig mange babyer som snur døgnet!!! Sover hele dagen, våken om natten. Ville spurt helsesøster el om tips til hvordan prøve å snu det tilbake...! Du må prøve å sove på dagtid du og når han sover:-)
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2007 Han MÅ vel ikke ha mat hver 3 time men han spiser ikke så ofte liksom,siden han er våken om natta og sover nesten hele dagen..... Ekke lett detta å være mamma for første gang.....:(:( Snufsh
BettyBoob Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 la ham sove - sier ifra når han er sulten har aldri vekket min gutt for å gi mat....
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2007 Tenkte å ta å pumpe meg nå.......Lillemann er 18dager gammel...... Er så SINNSYKT sliten appåtil og,,,,....Hvor ofte spiste dine da??Er så redd han ikke skal få i seg nok mat også......
d",)~^~^~ Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Og du... det er ingenting galt med han selv om han ikke sover om natta. Når han er våken på natta bør du sørge for at han lærer at det er natt. Dvs minst mulig lys på og la han ligge i senga si selv om han er våken. Jeg vet det høres ille ut at en våken baby skal ligge for seg selv uten kos og stimuli, men de må lære at det er et tilbud som bare finnes på dagtid. Jeg mener ikke han skal skrike, da skal du selvsagt ta han opp. Vår første var også mye våken på natta den første tiden, men etter en stund gikk det seg til. Og ikke still så harde forventininger til deg selv. Det viktigste er at du og babyen har det bra så glem husarbeid og besøk en stund. Det viktigste er at du får nok hvile til å ta deg av babyen. Lykke til!
d",)~^~^~ Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Mine barn spiste når de var sultne, det vil si at det ofte gikk 3-4 timer på dagen og på kvelden hang de nærmest permanent i puppen. Ja, jeg vet det er slitsomt, men om noen uker vil du oppdage at ting begynner å gå seg til. Og jeg vet at du antagelig har mange forventninger til hvordan det å gå hjemme med baby skulle være, men for meg selv og de fleste jeg kjenner har de første 6-8 ukene av barnas liv bestått av å kun være hjemme å ta seg av barnet. Besøk, shopping og kafe-turer får du rikelig med anledning til om en stund. Kos deg med lillemann og gi mat når han er sulten, la han sove når han er trøtt og sammen finner dere en rytme som begge kan leve med. Masse klemmer til deg!! Alt blir bedre om en stund :-)
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. november 2007 Tusen takk Schnupsiii!!! Blei litt letta over det du skreiv:) Syns du at jeg bare skal la han sove til han våkner av seg selv??Uansett om det kan gå ett par timer til liksom?? Tusen takk for oppmuntrende ord:)
d",)~^~^~ Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Jeg ville latt han sove ja :-) Og ta deg en hvil du også :-) Og husk at alle barn er forskjellige og har forskjellig søvn- og mat behov. Og at det kan variere fra dag til dag. Ja, jeg vet at de burde komme med bruksanvisning :-) Lykke til! Jeg er helt sikker på at du og Lillemann finner ut av dette etter hvert :-)
Hønemor&guttaboys Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Prøv å slapp av litt du, du er nok bare veldig sliten.. babyer sier fra når de er sultne ja Det er en kaotisk ting å bli mamma! Hvertfall syntes jeg det. Og et godt "råd" jeg fikk var: IKKE regn med at rutiner med søvn, mat osv er fullstendig i boks før det er gått 6 måneder. -Det er lenge til det Du må prøve å sove når babyen din sover, når som helst på døgnet. Da er du mer opplagt til nettene kommer også! Du kan jo prøve å se det sånn at du er litt heldig også, som ikke har større barn å forholde deg til. (Hvis jeg forstod riktig at dette er din første..) Har man flere barn, er det så mye mer vanskelig å få nok søvn selv! Alt ser mørkere ut når man har underskudd på søvn.. Det har vel de fleste mammaer erfart. Lykke til i mammarollen tessa, dette klarer du kjempebra!
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 19. november 2007 Takk for kjempe oppmuntrende mld!! Ja det er kaotisk å bli mamma......Er veldig sliten etter våkennetter siden fredag....Jaja...Veldig gla så mange har svart meg ihverfall;) Fikk litt mer "guts" og at det faktisk er normalt at lillemann kan være våken om natta å at han kan sove til han våkner om dagen.....Selv om det kan bli noen timer....... Jepp dette er mitt første barn... Skal nok gå bra etterhvert tror jeg;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå