Gå til innhold

hvor ofte til legen 1+2 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett oversikten og der står det lissom 1. kontroll og så er UL neste kontroll... Legekontoret mitt sa hver 4 uke.. hva stemmer? Var hos lege i uke 8, er nå i uke 13 og skal ha UL på julaften.. syns det er lenge til og lurer jo på om den lille fortsatt har det bra :S

Vil også innom jordmor og fikk time hos henne 2 uka i desember (flytter så passer ikke før det).. legetime denne uka, dvs 3 uker imellom og så UL. Er dette for mye? Finnes det noen begrensing? Hvor stor forskjell er det på lege og jordmortime?

Tenkte også å vente til jordmortimen men lurer litt på om jeg kan ha UVI så skulle gjerne sjekket urinprøven.. kan sikkert bare levere en også da:s

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har kuttet ned masse på kontroller nå, så det er ikke uvanlig det nei! :)

Jeg hadde første legetime i uke 13, jordmor i uke 18, UL i uke 19, lege i uke 22, jordmor uke 25 (pga ferie til henne), legetime uke 28 og jordmor i uke 32! :)

Så det går ca 4 uker mellom hver kontroll! :)

Er ikke før etter uke 32 man får det oftere! :) da blir det vel annenhver uke fram til den siste mnd hvor det er hver uke! :)

Hvis du vil sjekke om du har UVI, så er det bare å stikke innom på et legekontor med en prøve! :) Behøver ikke svangerskapskontroll for det! :)

Legetimen består som regel av å måle SF-målet, veie deg, ta blodtrykket, måle urin og evnt blodprøve! :) Hos jordmor gjør en det samme bortsett fra blodprøvene, men der er det mer snakk om graviditet! :)

Legetimen tar ca 20 minutt, mens jordmortimen ofte er på 45 min! :)

Det går nok bra med knerten din vettu! :)

Skrevet

Ehm.. litt treg til å svare her men ville bare si TUSEN TAKK for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...