Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Har sett oversikten og der står det lissom 1. kontroll og så er UL neste kontroll... Legekontoret mitt sa hver 4 uke.. hva stemmer? Var hos lege i uke 8, er nå i uke 13 og skal ha UL på julaften.. syns det er lenge til og lurer jo på om den lille fortsatt har det bra :S Vil også innom jordmor og fikk time hos henne 2 uka i desember (flytter så passer ikke før det).. legetime denne uka, dvs 3 uker imellom og så UL. Er dette for mye? Finnes det noen begrensing? Hvor stor forskjell er det på lege og jordmortime? Tenkte også å vente til jordmortimen men lurer litt på om jeg kan ha UVI så skulle gjerne sjekket urinprøven.. kan sikkert bare levere en også da:s Hjelp?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Man har kuttet ned masse på kontroller nå, så det er ikke uvanlig det nei! Jeg hadde første legetime i uke 13, jordmor i uke 18, UL i uke 19, lege i uke 22, jordmor uke 25 (pga ferie til henne), legetime uke 28 og jordmor i uke 32! Så det går ca 4 uker mellom hver kontroll! Er ikke før etter uke 32 man får det oftere! da blir det vel annenhver uke fram til den siste mnd hvor det er hver uke! Hvis du vil sjekke om du har UVI, så er det bare å stikke innom på et legekontor med en prøve! Behøver ikke svangerskapskontroll for det! Legetimen består som regel av å måle SF-målet, veie deg, ta blodtrykket, måle urin og evnt blodprøve! Hos jordmor gjør en det samme bortsett fra blodprøvene, men der er det mer snakk om graviditet! Legetimen tar ca 20 minutt, mens jordmortimen ofte er på 45 min! Det går nok bra med knerten din vettu!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Ehm.. litt treg til å svare her men ville bare si TUSEN TAKK for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå