Gå til innhold

Litt redd jeg nå:( 4 måneder og 9.1kg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjonen å veide lillemann, uten helsesøster.

Gutten var bare 3030g når han ble født og i dag 4 måneder og en uke så viste vekta 9100g!!! Dette er jo ikke normalt. Bør jeg ta kontakt med helsepersjonell? Gutten får kun morsmelk.

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, så lenge han bare får mm så vokser han som han skal :-) Du har nok fløte og ikke melk du, hehe... Noen barn er forutbestemt til å bli store, kanskje sønnen din er en av dem? Hvordan er lengden hans da? Følger den vekten, i så fall er det i hvertfall ikke noen grunn til bekymring. Dessuten er mange barn litt runde og gode når de er små babyer, men det går raskt av dem når de begynner å krabbe og gå.

Skrevet

tror det ikk er noe å bekymre seg for.. min er 3 mnd og jeg spurte hva som er normal vekt for en 3 mnd gammel baby.. og det er fra 5 kg til 8 kg.. så når din er 4 mnd så er vel det greit..

Skrevet

Jo han er 67cm da! Men synes det har gått litt fort i svingene her:)

HI

Skrevet

Ingen fare,,min første gutt var oxo 9 kg når han var 4mnd,, det gjevner seg ut etterhvert,,, ikke noe fare, min er 5 år nå,tynn som en strek;-)

Skrevet

Jenta mi er 9,2 kg og 66 cm. Hun ble 5 mnd på lørdag.

Fikk ikke høre annet enn at hun var kjempeflott!

Hun var 4650 g og 51 cm ved fødselen.

Så lenge de følger sin egen kurve, så er det vel ikke noe problem?

Dessuten så gjør det ikke noe når de bare får mm.

Skrevet

min er 3 mnd og 1 uke og veier 7 kg.. ganske myye det også til å være tre mnd synes jeg, men hs sa at han var ikke stor, men helt perfekt..hihi.. han er veldig baby alikevel.

Skrevet

Så FLOTT med så god start! Det er fløtemelk, det:) Kan jo aldri bli for store bare på mm, så ingenting å bekymre seg over:) Jeg har også en stor gutt. 49cm og 3450g ved fødsel og 8,6kg og 69cm ved 4 mnd på mm. Begynte med grøt her, jeg da- ammet og ammet-hadde definitivt ikke fløtemelk. (Nå veier han over 11 kg-8mnd- ikke lett å bære lenger...)

Skrevet

Det går helt fint:o) Så lenge han bare får mm skal du ikke bekymre deg over vekten. Babyer på bare mm kan ikke bli overvektig. Er greit å ha litt å ta av om han skulle bli syk + det vil nok justere seg etterhvert som han beveger seg mer og i allefall når han begynner å gå. En venninne av meg har en gutt som var 8,5kg da han var 12 uker - han fikk bare mm. Hs sa det ikke var noe å tenke på. Han stagnerte veldig på vekten da hen begynte å krabbe og ble "tatt igjen" da han var rundt 1,5 år og gikk og løp.

Skrevet

Var på helsestasjonen i dag med gutten. han er 14 uker, 63 lang og 7240 tung.. store sterke gutten min :) Ikke akkuratt LITEN baby lenger.. Men helsesøster sa han vokser helt som han skal etter sin kurve

Skrevet

Så lenge an følger kurven sin er det jo ikke noe å være redd for.

Morsomt å se hvor forskjellige disse barna er.

Min på 9 mnd er like tung hehe.

Skrevet

Det er ikke noe unormalt !! Gutten min er 4mnd og veier 9,2 kg. men han er 67 cm lang. Og vekt i forhold til lenge så følger han kurven sin!

han får også bare pupp :)

Skrevet

4 mnd var gutta mine hhv

67 cm og 8.8 kg og

71 cm og 9.1 kg

Store fine guttee mine, kun på morsmelk

Skrevet

Når barnet ditt nærmer seg 4 år skal du begynne å tenke på at vekten burde vært stabilisert og at dere har innarbeidet et godt kosthold og aktivitet. Det sies at er de litt overvektige ved 4års alder så har de lett for bli det også framover. Det kan nok stemme med sønnen vår. Han er ikke mye overvektig, men vært litt kraftig siden den alderen og jammen og vanskelig det er å snu på kostholdet da han har blitt 6 og minske inntaket. Men han har strekt seg litt i lengden og er mer fysisk aktiv og er ikke mye hos besteforledre(de gjør nemlig akkurat som de vil uansett hva vi sier) og vi er flinke med hva vi spiser så nå har han gått ned litt:)

Så om de er lubbe lubbe når de er småe gjør ingenting. Nå har vi en til som er skikkelig rundt og god og han skal veies den 12desember så jeg gleder meg. Bruker 68 og 74 i klær og er 2 1/2mnd, lang også da. Man kan trekke/dytte huden på armen over håndleddet hans 1 cm jo det kunne vi ikke med førstemann selv om han var kraftig.

Skrevet

gutten min er 9 uker i dag.. og var å veide han i dag.. akkurat 7kg.. men så var han jo 5kg når han blei født da.. så han har holdt kurven sin.. men har kun lagt på seg 300gram de siste 3ukene.. det syns jeg var litt rart?!?

Skrevet

ingrid-og-gullet:

hvor lang var han da??

flott med litt runde og gode bebbiser synes jeg.. men lei av alle som akl kommentere.. ååå han var svær eller gud så stor for aldern.. så stor er han faktisk ikke.

når jeg og veninna mi er ute å triller sammen kommenterer folk..hehe

men såklart i forhold til min veninnes lille jente som er født 3 uker før tiden og er to mnd yngre er han jo stor. folk skjønner ikke det.

Skrevet

jeg målte ikke lengda nå,, men tipper han er ca.58-59cm.. han var 4960g og 52cm når han blei født..

Skrevet

Tusen takk for alle svar) Det er betryggende å høre om andres erfaringer!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...