Gå til innhold

Noen med egge-allergi her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor stort utslag hadde de på prikktesten?

 

Jeg mener at legen skrev 4+ på egg og 1+ på nøtter på sønnen vår, men fikk ikke mer info enn at han hadde reaksjon på egg og nøtter. tenkte ikke mer over det, før jeg leste at skalaen går til 5. Da er han vel nesten hyper-allergisk da? Vi holder han konsekvent unna alt som inneholder egg, men gir han produkter som "kan inneholde spor av ..."

Bør jeg ringe sykehuset og sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt har egge- og peanøttallergi, men vet ikke hvor på skalaen han ligger. Fikk i seg en liten bit pannekake en gang, og ble veldig dårlig utpånatta; kasta opp, skjelvetokter, ble kald og fikk elveblest på kroppen. Vi skjønte ingen ting og dro på legevakta, i ettertid testa han postivt på eggallergi.

 

Vi gir han ingenting med egg eller det som "kan inneholde spor av..." da han tydeligvis reagerer veldig på egg.

Skrevet

vi oppdaget dette når jeg ammet og spiste noe med egg, da reagerte han med eksem. Så han har heller aldri fått i seg noe med egg... Skal ringe sykehuset i morgen og spørre om hvor hardt utslag han egentlig hadde på testen.

 

Ei venninne av meg jobber i en barnehage med en gutt som har alvorlig egge-allergi, og der har INGEN barn lov å ha egg på maten. Forrige dagen satt ei jente i "vår" barnehage og maulet på et helt egg. Det blir jo fort endel eggebiter på bordet og gulvet da... Han er ikke slik som peller på gulvet, men man vet jo aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...