Propellmamma til 2 Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Tok babyen den villig med en gang? Har en baby som nekter, han er 6 uker og jeg har prøvd i 5 uker. Hadde det ikke vært for at han en sjelden gang godtar den når han ligger i vogna, hadde jeg nok gitt opp allerede... Storesøsteren hans måtte vi også overtale en stund husker jeg, men ikke så lenge. Han sliter med å finne roen uten pupp når han skal sove... Hva tror dere, er han ingen "smokkeunge"?
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Gi det litt tid, har også måttet "overtala" begge mine. .O) Han er jo veldig liten ennå og det med roen kommer også etterhvert, han er jo helt fersk på dette! )
spireliten Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 vår ville ha smokken med en gang han fikk den. prøv å vipp smokken litt opp i ganen når dere gir han denne. da utløses sugerefleksen.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Vi har også brukt lang tid. Lengre tid denne gangen enn forrige. Men nå tar hun den greit
~hope~ i 7.himmel Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jeg prøvde bare å gi smokken til lillemor en kveld hun gråt så og ikke fikk sove(3-4uker gammel),hun hadde fått mat,rapet,fått sukkervann,kos.. så da skulle jeg bare prøve å gi henne en smokk vi fikk i barselgave,for morroskyld.Putta den inn og stille ble det:o)
Bellen^2 Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Vi prøvde i laaang tid og bruke alle kjerringråd som jeg kom over, men småtten nekta. Prøvde vi for ivrig så brakk han seg bare. Så en dag da han var rundt 3 mnd fant han ut at smokk var greit, og etter det har det ikke vært noe problem. Ta tiden til hjelp, prøv litt forsiktig men ikke tving smokken på han, så finner han selv ut når han er klar:)
Propellmamma til 2 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 OK, da skal vi heller begynne å prøve engang i blant. Har prøvd å "tvinge" han og føler meg bare så slem, så det skal jeg slutte med. Da finner han vel ut av det selv når han vil godta den :-)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Vi også brukte lang lang tid. Men tilslutt så skiftet vi type og det vi endte opp med var NUK smokkene. Hun tok den med en gang, men det måtte være faren som ga henne den. Etter noen dager var det greit at jeg også gjorde det. Så kanskje det er et tips: bytt merke og la far sette den inn?
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 min var 4 mnd før han ville ha smokk. HS sa det var ganske vanlig at puppe beibier ikke ville ta den med en gang. Bruker nå MAM smokker. Men han roer seg myye lettere etter at han fikk smokken...
Propellmamma til 2 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 Så flott :-) Da er det håp for oss også :-)
Lillegutt og jeg Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Vi slet også med å godta smokken (prøvde flere typer)... Lå ofte bare å "tygde" på den... Fikk tips om å kjøpe neste størrelse, og da smatt den rett på plass. (vi hadde nok jobbet med smokken da i 2 måneder) Nå er smokken kjempegod!
flashdancepants Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Snuppa her i huset ville ikke ha smokken før hun var nærmere fem måneder, nå er de uadskillelige. Det er altså håp for din også!
flashdancepants Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Vi var forrsten gjennom flere typer -- hun liker best de runde smokkene. Lærte henne opp m/ dem. Men flate går til nøds også.
oktoberjentene;) Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 prøv en annen type.. vi prøvde mange forskjellige.. bare avent sin han godtar lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Gutten min ble 3mnd før han selv ville ha smokken.Men jeg brukte den fra han var 1 uke. La bare et kosedyr for å støtte smokken så den ikke spratt ut med en gang(:Nå er han 8 og vil veldig gjerne ha den. Det gjør hverdagen mye enklere.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Har du prøvd flere typer da? Vesla slet med å ta smokken i starten, da brukte vi silikonsmokker. Etter at jeg prøvde latex ble hun hekta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå