Sara Rompompei Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Og dama på familiekontoret var jo bare sååå søt og hyggelig. Jeg får tilsendt et brev med med time hvor jeg kan invitere med mannen om han vil. Hvis han vil være med så blir det meglingsmøte. Enten ett møte hvor vi skal finne en løsning på å fortsette samliv eller et møte hvor vi skal finne løsninger på hvordan vi skal gå fra hverandre. Hensyn til barn osv Hvis han ikke vil være med så vil jeg få informasjon om hvordan jeg kan gå frem videre selv. Ååååhhhhh. DETTE var jo akkurat sånn jeg ville ha det Nå gikk jeg plutselig ned 30 kg her Nå gleder jeg meg her: Fortsettelsen kan jo ikke bli annet enn bra!
phantomet Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Det var godt å høre at du er i gang, og at du ble møtt av en profesjonell og hyggelig dame da du kontaktet familiekontoret. Dere er nødt til å gå på flere meklingsmøter, men hva slags deltakelse dere velger å bidra med der er det ingen krav til... Oppmøte er det viktigste visstnok.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Så godt for deg at du føler en lettelse. Og husk, det er ingen på familivernkontoret som er ute etter å henge deg, de skal kun være et støtteapparat for dere i en vanskelig tid og prosess:-) Håper dere finner den beste løsningen for dere alle! Lykke til videre i prosessen:-)
Maud Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Så godt at du ble tatt ordentlig imot. Det skulle selvfølgelig bare mangle, men... Hvis det blir mekling, kan det holde med bare et møte. Det forutsetter at dere blir enige om brudd, barnefordeling osv. Hvis dere har møtt tre ganger uten å komme til enighet, kan dere få meklingsattest allikevel og søke om separasjon. Hvis han nekter å møte, må du møte tre ganger uten ham. Han må innkalles til mekling skriftlig (?) Jeg har jobbet litt på et familiekontor en gang i tiden og vet at når den ene vil og den andre ikke vil gå, så kan det ta litt tid å komme frem til hvordan bruddet skal foregå. Noen møter til mekling maaaange ganger og ender til slutt opp med enighet, mens andre har snakket mye på forhånd og kommer til enighet første eller andre møte. Lykke til med veien videre :-)
Plutseliten :) Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Godt du føler at du ble tatt på alvor.Det er viktig i en sånn prosess. Lykke til videre! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå