Himmel og hav Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Hva kan man gjøre med en glidelås som går så fryktelig trått? I stad var det så vidt jeg fikk dratt den opp, og nå var det på nære nippet jeg ikke fikk den ned i tide før jeg skulle tisse... er det noe å gjøre eller er det bare å skifte hele glidelåsen?
Bellen^2 Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Nå har ikke jeg prøvd dette på vanlige klær, men jeg er fritidsdykker og vi smører stadig inn glidelåsen på drakta med voks for at den skal gli bedre. Vi bruker spesialvoks/skivoks, men kanskje vanlig voks (fra f.eks stearinlys) fungerer også?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 tror et gammelt kjærringråd sier at man skal gni glidlåsen med et stearinlys ja. prøv det.
Tally Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Gni inn glidelåsen med stearinlys eller med en blyantspiss. Begge delene smører glidelåsen.
Himmel og hav Skrevet 19. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2007 Det hjalp litt ihvertfall! Skal heller gå på med blålilla swix når jeg kommer hjem, så får vi se om det blir litt fart i sakene! Tusen takk - nå kommer jeg meg ihvertfall gjennom dagen med en smule verdighet (og smekken igjen) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå