Learning to fly Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Var i en rund dag i helgen. Der var en dame som viste seg å være styrer i en barnehage. Hun mente seriøst att barn som ikke gikk i barnehage var uoppdragne. Og ut i fra påstanden, så gjaldt det så godt som alle hun kjente. Dette var en dame i ca 45 årsalderen. Hun mente også att skolebarn burde gå på skole fra 8 om morgenen til 5 om ettermiddagen, for både skole og b.hagen var ett bedre alternativ enn å være hjemme for de fleste... Og nevnte også att innimellom klødde hun i fingrene for å ha noen barn mer hjemme hoss seg, slik att hun fikk oppdradd de litt... Snakk om kjepphøy dame. Var hyggelig sånn generelt, men tenk å si slike ting, tenker jeg... i samme selskap var to oppegående damer med henoldsvis 4 og 5 barn hver, der ingen av barna har gått i b.hage. Og de ble nok en smulefornærmet.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Høres ut som at det er hun som trenger en dose oppdragelse .
Dotten Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Jeg har aldri gått i barnehage, og har mer oppdragelse enn de fleste Vil i hvert fall like å tro det selv. Og forresten er det ikke barnehagens oppgave å oppdra våre barn. Det gjør vi selv takk! De skal gi dem en god pedagoisk oppfølging, men selve oppdragelsen er da f... meg foreldrene sitt ansvar. At de "hjelper" til er noe helt annet. Denne damen er helt på jordet.......for å si det mildt!
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jaja, min datter har da aldri gått i barnehage, men jeg får skryt av min oppdragelse uansett hvor jeg er. Skulle likt å hatt en samtale med henne jeg ja.
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Hun kan nok ikke ha gått i barnehage selv (hvis man skal høre på hennes teori), for hun eier tydeligvis ikke oppdragelse....
Kyllingbein Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Faktisk tror jeg det oftere er omvendt. Kommer fra en stor familie med maaaaange lærere. og de som er lærere for småskolen sier at de ser stor forskjell på de som har hatt barna hjemme og de som har gått i barnehagen. De som har vært hjemme er ofte roligere og hører mer etter på hva læreren sier.. Synes også det er ganske logisk selv om barna i barnehagen lærer "å dele" og alt det der. Hilsen ei med veloppdragen datter i barnehage:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Min datter på 15 mnd går ikke i barnehage. Hun gir meg tallerken sin når hun er mett og takker for maten. Hvis hun har gjort noen lei seg - tatt en leke eller no, pleier hun gi de en klem som trøst. Ellers så er hun flink til å rydde opp etter seg. Tenk at jeg som bare er mor har klart å lære henne det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå