Gå til innhold

strekkmerker

nordlyset med 1suprise + spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiks tips her på jobben om å begynne tidlig med å smøre meg med mye fuktighetskrem for å ungå de værste strekkmerkene.

Noen som vet noe om dette og kan gi tips om hva som er bra/best.

Har hørt noen har snakket om mandelolje man får kjøpt på apoteket men jeg finner ikke igjen innlegget....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å måtte sprekke boblen din, men det er ingen kremer som motvirker strekkmerker. Dette er genetisk. Smart å smøre uansett da, men tror nok det er et fett hvilken krem du bruker.

Lykke til

Skrevet

Jeg har smurt magen fra den dagen jeg visste jeg var gravid... Men har fullt av strekkmerker nå uansett... og jordmor sa at det ikke var noe man kunne gjøre for å unngå strekkmerker, det er arvelig betinget...

Skrevet

Cocoabutter eller cocoastift fra Body Shop skal vissnokk være bra. Kakaosmør smelter visstnok på kroppstemperatur og trekker godt inn i huden. Jeg bruker den selv, synes den er veldig god, da den holder huden myk og smidig lenge. I tillegg er det visst bra å skrubbe huden godt når man dusjer slik at man får i gang blodsirkulasjonen, og å drikke mye vann, slik at huden ikke er tørr på innsiden der den sprekker.

Jeg har berget unna strekkmerker så lang, men de kan jo enda komme. Men det kan også nevnes at min mamma bare har to strekkmerker etter 3 svangerskap, så det kan være genestisk. MEn det skader jo ikke å prøve:)

Skrevet

Det er nok som de andre her sier, at det er ingenting man kan gjøre for å forbygge mot strekkmerker :( Noen får det, andre ikke..

Og man sprekker fra innsiden og ut, så det har ikke så mye å si hva man gjør med den ytterste huden..

Jeg er i uke 37 og mage min ser ut som et verdenskart :P Oppdager nye "land" hver eneste dag =)

Men det er verdt det synes jeg.. får jo verdens beste gave i bytte :)

Skrevet

Bruker en krem fra vishy jeg. Får kjøpt den på apoteket. Den skal være forebyggende og reparerende på strekkmerker. Vet jo ikke om det funker i det hele tatt da, men er 25 uker nå og både pupper og mage har vokst en del uten antydning til merker. Men kan jo ikke si det er takket være kremen, for det vat man jo ikke. Men tørr ikke slutte å bruke den nå:-)

Skrevet

Jeg fikk tips av legen min om at det kunne være lurt å smøre seg med en eller annen fet krem, feks apobase eller decubal...

Det har en del med hormoner i kroppen å gjøre, og ikke genetisk slik jeg har forstått det...

Skrevet

krmer er bare tull, det eneste kremene er beregnet for er at noen klør mye når de får strekkmerker, kremen er for å dempe kløen. .

er det underste huden som sprekker og så langt ned er det ingen kremer som rekker desverre. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...