Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 I 1979 fikk foreldrene mine ( som den gang da ennå ikke hadde rukket å gifte seg) problemer da de ville døpe meg. Presten ville nekte pappa og stå ved mamms side under dåpen, han skulle holde seg nede i kirka. Med nød og neppe fikk de mast seg til at han fikk stå der oppe, som FADDER vel og merke...ikke som far!!! Hehe..jaja..dette var i en liten sunnmørsmenighet..men det sier litt om at ting tross alt går litt framover!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 ops..tasteleif i overskrifta ja...videre skulle det sjøvlsagt stå.
Tally Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Jøss, fikk han lov til å stå som fadder enda det var jo tydelig at han var en som levde i synd.. he, he. Det er ikke sååå mange år siden at et par prester nektet samboere eller skilte personer å være faddere siden de levde i synd. Det skjedde bl.a med ei venninne av meg i 1989, men jeg mener å ha lest om lignende saker på 90-tallet også. La den som er ren, kaste den første sten...
Tally Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 (og dette skjedde ikke engang på Sunnmøre, men i Finnmark)
nickoline og supermann Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 1972. mamma var gravid med min bror. pappa hadde vært gift før og de fikk ikke gifte seg i vår kirke.......... Det har skjedd noe!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå