Gå til innhold

Noen rhesus-negative her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort, og siden jeg er RH-neg fikk jeg en sprøyte med anti-D.

Nå som jeg er gravid, ble anti-D påvist i blodet mitt. Mest sannsynlig pga sprøyten etter sist svangerskap. Men er det noen som har erfaring med dette?? Håper så inderlig at alt går bra. Skal til ekstra blodprøve i uke 18 for å se at anti-stoffene avtar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er resus -, og dette er mitt 3. svangerskap. Får ekstra oppfølging med blødprøver..

Skrevet

men ingen med påviste antistoffer?

HI

Skrevet

jeg er også rhesus...

Skrevet

Yep, 0 rhesus negativ her. Kjempepop i blodbanken. Jer tror ikke jeg fikk noen antistoffer etter forrige svangerskap, men med en gang rhesusfaktoren er påvist som negativ er helsevesenet litt mer oppmerksomme. Jeg tror at dersom du har antistoffer, fikser de sette med en sprøyte. Mener at det var det jeg hørte en gang.

Skrevet

Hei..

jeg er og RH-neg.. fikk og sprøyte etter jeg mista første gangen..mn eneste jeg har hørt om det nå er at jeg må ta to blodprøver senere i svangerskapet, for å sjekket at jeg ikke produserer de antistoffene..

Skrevet

Hei! Jeg er også Rh-neg og mistet i MA i mars (med tabletter for å sette i gang og senere utskrapning). Jeg fikk sprøyte med anti-D i det jeg ble satt i gang med tabletter, hadde ikke hatt noen blødning før dette, så det var altså i god tid innen 72-timers regelen. Jeg har derfor ikke tenkt noe mer på dette.

Jeg ble gravid igjen i juli og prøvene fra august viser at Rh(D)-TYPING er negativ. Jeg vet ikke om dette betyr bare at de har konstantert (nok en gang) at jeg er Rh-neg, eller om det betyr at jeg ikke har anti-D i blodet... Legen min hadde visst ikke fått med seg at jeg er Rh-neg en gang når jeg var der på forrige kontroll.

Bra at du får god oppfølging, og så får vi håpe at anti-stoffene kun er der pga sprøyten du fikk forrige gang. Tvi tvi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...