Gå til innhold

Har funnet navn, men sliter med skrivemåte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nikolai, Nicolay, Nikolay, Nicolai, Nikolaj, Nicolaj???? Har funnet navnet, men hvordan i all verden skal det skrives? Hva synes dere er penest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nikolai....enkelt og greit og rettfrem:-)

Skrevet

Nikolai syns jeg. Syns ikke det er noe poeng i å gjøre stavemåten mest mulig utenlandsk. Nydelig navn forressten :-)

Skrevet

Nikolai. Tenk på gutten som skal lære seg å skrive navnet sitt. Jo nærmere uttale jo lettere å skrive. har sett unger slite med å skrive navnet sitt pga av mange ulike kombinasjoner med bokstaver de ikke hører! Og så er det penest!!!

Skrevet

Jeg hadde skrevet det rett frem, som også føles mest norsk. Nikolai.

Flest skriver det slik, og da slipper han stave navnet sitt hele tiden.

Skrevet

Nikolai rett fram! :)

Ikke klæsj på c og y i navnet, for da blir han nødt til å stave navnet sitt hele livet når folk spør! :(

Skrevet

Nikolai, det enkleste- rett frem så slipper tassen å stave det for andre når han blir eldre...

Skrevet

nikolai

Skrevet

Nikolai er den fineste og beste skrivemåte synes jeg :)

Skrevet

Tusen takk for svar :o) Var det jeg først tenkte på, men så ble jeg litt i tvil da vet dere... Da blir det nok Nikolai. Veldig underlig dette her.. vi har kalt magen Nikolai så lenge at jeg føler jeg kjenner ham allerede ;o)

Skrevet

nydelig navn, har vurdert det vi og:)(hvis baby er gutt)

Skrevet

Jeg uttaler dette navnet nikolay, og ville derfor brukt Y på slutten og ikke i :o)

Skal dere uttale navnet nikolái med trykk på a'en slik at det blir en tydelig i på slutten, eller rett og slett uttale det med tydelig "i" til sist ville jeg brukt i =)

Nickolay synes jeg er den fineste skrivemåten;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...