Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 finnes det søknadskjema jeg kan laste ned fra nettet? gubben har pakket tingene sine og jeg får ikke ett øre før neste mnd. trygdekontoret snakket om at seperasjonspapira måtte være i orden før jeg får overgangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 KOM DEG UT AV LANDET NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Dere må være separert før du kan få OS. Og det går en mnd, minst, før den kommer.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 ut av landet? jeg er så norsk som d går ann å bli og ser ingen grunn til å komme meg ut av landet nei! bare fordi jeg blir satt i en økonomisk krise fordi min mann pluttselig synes det er kjekkere å farte rundt med sin elskerinne fremfor å være til stede med sin 2 mnd gamle baby. håper du selv havner i samme situasjon en vakker dag!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 tusen takk for svar doppler. var det hun jeg snakket med sa også. men ho rådet meg å søke hjelp fra sosialen. søknadskjema skulle ligge på nettet sa ho. men jeg finner det ikke?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Gå inn på hjemmesiden til din kommune. vanligvis er adressen bygd opp sånn: www.steinkjer.kommune.no, bytt ut steinkjer med din kommunes navn. Se om du finner noen info fra sosialtjenesten der. Du kan og ringe sosialtjenesten og høre om de kan sende deg skjema i posten om du ikke finner det. lykke til.
overkill Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Dei fleste (alle?) kommunar har søknadskjema for sosialstønad på heimesidene sine. Gå på kommunene si heimeside .Oftast kan du gå inn på tenester og deretter velge ikon for helse- og sosialtenester. Så skal du finne søknadsskjema. Du må sannsynlegvis dokumentere at du har søkt seperasjon før du vil få utbetalt sosialstønad. Dette fordi sosialstønad er subsidiær stønad, dvs. at alle utvegar skal prøvast før slik hjelp blir gitt. Om de framleis er gift, utan å ha søkt seperasjon, har mannen din fortsatt forsørgelseplikt. Du kan heller ikkje rekne med å få hjelp dersom du har oppsparte midlar, eller moglegheit for lån i bank i påvente av overgangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 takk for hjelpen. fant det nå. håper inderlig jeg får noe hjelp.
overkill Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Dersom du står heilt utan midlar kan du søke om nødhjelp. Sosialtenesten må då handsame søknaden din innan utgangen av neste dag. Elles er det inntil tre veker sakshandsamingstid. Rekningar o.l må du pårekne å få utsett fram til utbetaling av OS. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå