Gå til innhold

"kramper" i sjeden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som aner hva et kan være? Noen ganger ekjennes det som om sjeden og innimellom endetarmen trekker seg sammen. Det gjør ganske vondt egentlig. Plagsomt.... skjer flere ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt legen om det! Skjeden skal ikke krampe seg uten videre før senere i svangerskapet (nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei da). Har du vondt i ryggen også samtidig så kan det nemlig være rier. Ikke for å skremme deg helt altså...

Skrevet

Da har jeg i så fall hatt rier i hvertfall 2 mnd. :) Er 23 uker på vei. Det er likt slike sammentrekninger jeg hadde før jeg ble gravid når jeg skulle ha mensen. Da kom det slike sammentrekninger rett før blodet kom....

Skrevet

Da er det sikkert ikke farlig :-) Du får bare ta det med ro når det står på.

Skrevet

Sånne kramper har jeg også. Hvor langt er du?

Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Jeg er 23 uker på vei.... lurer fælt altså! HI

Skrevet

Jeg har det.. Kjenner det river ordentlig innvendig nedentil. Jeg er 25+6 i dag. Aner ikke hva det kan være og hadde det aldri med første.

Ei venninne av meg sa hun hadde lekit i sitt siste svangerskap..

Aner ikke hva det er..

Skrevet

Det er litt skummelt altså... kramper der er ikke noe gøy. Å jeg tenker med gru på hvor vondt det er med fødsel når en liten krampe gjør så vondt....

HI

Skrevet

før man får mensen kan an få litt "kramper" fordi livmora trekker seg sammen for å presse ut blod, og i svangerskapet har man jo også sammentrekninger, kalt KYNNERE, er det ikke dette dere kjenner

Skrevet

Nei...kynnere er noe annet. Har det også. Disse krampesmertene er kun i sjeden og noen ganger også i endetarmen.

Ser det er ekspretsvar med gynekolog nå klokken 9. skal spørre der tenkte jeg. :)

HI

Skrevet

Dette tro jeg er livmorbånden dien som strekkes, selv om du kjenner det som det trekker seg sammen. Det er realtivt store anatomsike fornadringer som skjer i kroppen din. Evt en litt avansert for for kynnere. Hvis det blir regelmessig over lengre tid synes jeg du skal ta det opp på helsetasjoen og evt sjekke lengden på livmorhalsen. Som nå virker det relativt uskyldig

Svar fra gynekolog. :)

HI

Skrevet

Takk for at du delte svaret.

Tydeligvis mange som har dette. Så da er det sikkert ikke noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...