Gå til innhold

Skal til København på onsdag, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode plasser å spise, barnetøysbutikker, leketøysbutikker, butikker med mamma klær, interiørbutikker osv. Reiser med barn på 2,5 år, så gjerne tips til ting som kan være gøy for dem (vet om tivoli da).

På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

København er fantastisk syns jeg. Har ikke reist dit med barn, men et vennepar av oss bodde på et hotel rett ved tivloi som hadde badeland. Du kan jo sjekke ut det.

Shopping: Hele strøget så klart, Vesterbrogade har mange små koselige butikker, Vernedamvei har flere små butikker bl. en med barneklær og noen kafeer (Stikkvei inn til venstre fra Vesterbrogade etter et lite kjøpesenter)

Vi har spist på en cafe som heter Zirup 4 - 5 ganger når jeg har vært i Køben. Den ligger i parrallellgaten til Strøget. Du går inn et smug rett ved Søstrene Grene, som er et must når du er i København. (kan sammenlignes med Nille, men mye bedre) På Zirup har de kjempegode burgere, salater, fajitas etc. Populær til lunsj og kvelds og rimelige priser.

Skal dere flotte dere veldig, noe vi gjorde sist så spiste vi 7 retter på en restaurant som heter den lille fede i store kongensgate. (begge kafeene har webside)

Nyhavn er koselig med mange cafeer.

Og for den lille så er det obligatorisk med rød pølse, og is med sånt skum på.

Interiørbutikker som jeg har vært innom er Illum og Rosendal på Strøget.

Magasin du Nord ligger like ved og har mye bra shopping de også.

Kronprinsensgate er også bra på shopping, og i en stikkgate der ligge cafe Sommersko som vi har tatt kaffe på ved et par anledninger.

Rett ved ligger det runde tårn, et utkikkspunkt over København.

Dere kan også ta båt og se på serverdigheter som havfruen og slottet.

Ja det var vel det jeg kom på i farten.

Kos deg masse.

Skrevet

tivoli i køben er ikke så bra for små barn...Tivoli har flere restauranter enn karuseller, og de fleste karusellene er mindre barnevennlige".

København zoo har over 3000 dyr, og så har københavn en fornøyelsepak med hjot og dådyr, som heter dyrehavebakken.

www.bakken.dk

Skrevet

Å jeg vet om et fantastisk sted :) Det er en liten butikk som heter Sømods Bolsjeri; de lager drops på skikkelig god gammeldags måte! Man kan komme inn og få se at de lager også! Skal ikke stikke under en stol at dropsene er såååå sinnsykt gode :)

http://www.soemods-bolcher.dk/?id=1963

Nørregade er en sidegate til Strøget, du må gå et lite stykke før du kommer dit. Nr 24 er butikken og nr 36 er butikk og fabrikk - begge ligger på høyre side og kan være litt bortgjemt. Men det er virkelig verdt det altså!

Når det gjelder spisesteder, så vet jeg at Jensens Bøffhus (tror jeg det heter!) har egen isbar for barn/voksne. Det er softis og et stort utvalg tilbehør. Vi spiste der og alle ungene stod i kø for å lage "morro is " som de kalte det!

Illums på Strøget har også et fantastisk bra bakeri - det ligger på sideinngangen. Vi kjøpte nystekte vaniljemuffins der, de var magisk gode!

Søstrene Grenes også midt på Strøget er kjempefint for voksne og barn - de har en million ting til billig pris. Jeg pleier å si at Søstrene Grenes er som Clas Ohlson for damer hehe. Må alltid innom der når jeg er i Køben :)

Ønsker dere en flott tur!

Skrevet

Oi oi, her var jo masse bra tips! Tusen hjertelig! Må nok bare skrive ut denne siden og legge i kofferten med en gang :-) Det er julemarked på tivoli ja, gleder oss masse!

Skrevet

Du MÅ dra innom Zara der! De har barneavdeling med klær fra baby og opp. I det heletatt en faaantastisk butikk!!!

I allefall om du liker litt klassiske klær!!

Skrevet

"Café Norden" på Høibro plass (som i Tri smi kiniseri...) som igjen ligger på Strøget er en utmerket kafé med supergod mat i store porsjoner. Det er ofte smekkfullt på lørdager, så smart å velge det en ukedag hvis du kan.

"Den lille fede" ble nevnt lenger oppe her hvis man skal flotte seg, men jeg mener at det ikke er å flotte seg så veldig, fordi det er så utrolig billig i forhold til hva man får. En 5-retter med vinmeny (dvs 5 glass vin!) koster bare DKK 498,- (ca 540 NOK). Uten vinpakke koster en 5-retter DKK 298 (ca 320 NOK) Og maten er virkelig FANTASTISK! (se www.denlillefede.dk) Det kan nok være lurt å bestille bord her, i alle fall i helgen. Og så kan det kanskje være lurt å spørre på forhånd om de har noe barnevennlig mat, i tilfelle poden på 2 1/2 ikke er altspisende...

Skrevet

Søstrene Grene er helt fantastisk.

Og den gamle danske dropsfabrikken Sømods Bolsjeri har fantastisk gode drops. Er så enig. Jeg vil anbefale stikkelsbærdropsene. De er kjempegode, og du kan være med å se på når de lager drops. Herlig.

I tillegg er Jensens Bøfhus min favorittrestaurant i hele verden.

Også har de en restaurant(flere avdelinger) som heter Ankara som har kjempegod og utrolig billig lunsjmeny. Veldig bra mat der.

Det er veldig koselig å gå rundt de to søene i byen. I tillegg er astronautisen til Nestle verdens beste pinneiis.

Sikkert nydelig i Tivoli i disse dager.

Kos deg masse.

København er en av byene jeg liker aller best.

Skrevet

Kan forresten også støtte opp under dyrehavsbakken om det er åpent der nå. Har mange gode barndomsminner der fra. Litt mer dansk enn Tivoli er, men ligger litt utenfor byen. Går veldig greit å dra dit med buss eller tog, tror jeg.

Også må du kjøpe med sjokoladeplatepålegg hjem til den lille.

Kjempegodt pålegg for de små, men rimelig usunt da. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...