Gå til innhold

Har du sterilisert deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm...

Jeg vurderer dette sterkt!

Er høygravid med barn nr 2, og kan steriliseres i forbindelse med planlagt KS.

Er snart 30 år og godt fornøyd med to barn.

Har også kompliserte, vonde svangerskap. Så selv om jeg ønsker å oppleve et problemfritt svangerskap ser jeg at det er utopisk...

Er det flere på min alder som har sterilisert seg?

Er du fornøyd med valget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, jeg steriliserte meg sist onsdag :) Er litt eldre enn deg, 38 år. Er veldig fornøyd med avgjørelsen. Har psykisk tøffe svangerskap. Fødselspsykose sist.

Men nå har jeg 5 barn og det holder nok også :)

Skrevet

Uff...fødselspsykose hørtes ille ut!

Og enig med deg i at 5 barn sikkert holder ;o) Dessuten tror jeg det er et lettere valg å ta når man er nærmere 40...?

Jeg har ikke bikka 30 enda, og lurer på hvor vanlig det er å velge dette for folk på min alder...? Men det ser ikke ut til at det er så mange...

Skrevet

Jeg hadde en tråd om dette sist torsdag...fikk mye respons fra unge damer. Prøv igjen senere når det er litt mer aktivitet på siden :)

Skrevet

Jeg er 24 år og venter barn nr 3.

Og jeg vurderer sterkt å sterilisere meg.

Nå har mannen sagt ja til å kappe strengen da =) Men om dette sv.skapet skulle endt i k.snitt så hadde jeg bedt om å bli sterilisert i samme slengen ;)

Skrevet

Jeg steriliserte meg da jeg fikk nr 3 med keisersnitt.

Jeg var da 24år og 10mnd og måtte søke fylkeslegen for å få lov.

Aldersgrensen er 25år i Norge.

Jeg trives godt med avgjørelsen min og er så glad for å slippe å stappe i meg enten hormoner eller div gjenstander(les:spiral) for å slippe å tenke på at man kan bli gravid.

Skrevet

JEg er 34 og har nettopp fått nr3. Venter på brev fra sykehuset om når jeg får time til sterilisering. Er helt klart ferdig med å få barn og har liten lyst til å bruke prevensjon i 15 år til! Så dette ser jeg frem til!

Skrevet

Jeg er ennå ikke ferdig med å få barn, men kommer nok til å sterilisere meg når jeg runder 32. Jeg har alltid sagt at jeg helst ser at jeg har myndige barn når jeg selv bikker 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...