nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 lillesnupp er 15 mnd. hun er nettopp blitt frisk av en forkjølelseskule som startet med falsk krupp, var vel frisk 1-2 uker, og nå begynt igjen. hun har ikke feber, men hun snørrer og hoster som en gammel innrøyka mann, er slapp og sliten. hun sover nesten ingen ting om natten, hoster og gråter om hverandre. hun får efidrin ca 2-3 ganger i døgnet. vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre enn å gi henne hostesaft og la henne slappe av. finnes det f.eks noen halspastiller hun kan få? har gitt henne ifa innimellom, og da er det stor glede, men vet liksom ikke om det egentlig hjelper... hehe hva kjennetegner f.eks bronkitt/halsbetennelse osv?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Datteren min på 20 mnd har vært forkjølet siden hun startet i barnehagen i august,men noen dagers opphold av og til. Hun har hatt mye nattehost med slim og våknet mye om natten. Hun får nå astmamedisiner morgen og kveld (flutide og ventoline) det hjelper mye for den stygge hosten og hun sover mye bedre. Men det tar ikke vekk alle plagene så klart, er man forkjøla så er man forkjøla. Har også gitt efedrin men det hjelper ikke stort synes jeg.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2007 uffda, det hørtes ikke bra ut... men har hun astma da? får vel vente noen dager, og hvis det ikke går over så får vi ta en tur til legen... blir litt mer hysterisk med disse små enn når det gjelder seg selv... jeg synes egentlig heller ikke at efidrinen virker så bra...
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Efidrin syntes jeg virket dårlig på gutten vår. Legen sa også at det kunen gjøre at enkelte barn fikk problemer med å sove og det stemte i vårt tilfelle. Nå bruker vi bare Propolis, som man får kjøpt på helsekosten, og jeg synes den funker mye bedre
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Nei, hun har ikke astma. Legen sa noen barn kan få astma symptomer når de er forkjølet og at astmamedisiner kan lette litt.Hun hart ikke noen typisk astmapust osv men medisinene har hjulpet når hun er forkjøla, og det er hun nå igjen =(
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 19. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2007 Propolis, hva er det? har prøvd sambucol rett før hun ble dårlig igjen nå...
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Propolis er en hostesaft, bare. Synes den funker bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå