Lillhanne Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre mer... Plutselig forsvant kvalmen. Jeg kommer meg på do igjen og puppene er ikke vonde lenger. Kan plutselig ligge på magen igjen! Også stikker det så fælt i venstre side av livmora (?) der hvor bikinilinjen er liksom... Tør liksom ikke ringe legen heller... De sier vel bare at jeg er hysterisk, og så lenge jeg ikke blør så er det ikke farlig.. Men jeg gikk jo med dødt foster inni meg i nesten 4 uker sist, før jeg begynnte å blø...? Noen som har et godt forslag?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Uff, skjønner at du har det fælt nå. Men til trøst: symptomene kan noen ganger svinge veldig uten at det betyr noe, plutselig en dag er ikke puppene vonde lenger. Forstår imidlertid at du er redd for å miste...ville tenkt de samme tankene selv. Men hvor langt på vei er du? Har du passert 12 uker?
Niem og Patrick Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Jeg mistet symptomene en stund i uke 8, men de kom plutselig tilbake igjen Men om du engster deg så ville jeg ringt jordmor/lege og fått sjekket det opp
Lillhanne Skrevet 19. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2007 Er i uke 10+4 nå. Hva kan denne forferdelige stikkingen være for noe da? Begynnte i går kveld og holder på enda.. Ca 1 gang hvert 2. minutt...
en på vei *utklekket:)* Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Hei. Jeg ville ha ringt legen jeg. Mest sansynelig er det ingenting å bekymre seg for og etter en MA har man lov til å være litt overnervøs. Det er iallefall jeg,og er ikke flau av det heller. Men heller sikker enn usikker så tviler du så sjekk det opp. Ønsker deg lykke til:) Varme klemmer..
Lillhanne Skrevet 19. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2007 Tusen takk for trøstende ord. Skal ringe legen nå..
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Det er normalt å miste symptomene rundt uken du er i noe og framover....og stikningene kan jo være ting som strekker seg...har kjent noe sånt eg og i det siste. Skjønner hvordan du har det med tanke på ma...hadde en ma i mars, bare senere i svangerskapet, så eg er er nok like nervøs som deg. Har snakket med jordmor om det og hun har sagt at eg skal ta kontakt vist det er noe og så kan vi sjekke hjertelyden...og finner hun ikke den så sender hun meg på ul..... (trenger jo ik være noe galt selv om de ikke finner den med en gang) Så eg syns du skal kontakte lege eller jordmor og høre om du kan få en ul eller noe slik at du slipper å være så bekymret. Så lenge du forklarer legen hvorfor du er redd så bør han ta deg alvorlig! Håper alt står bra til med nurket ditt=) Klem
babygullz <3 vilde Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 kan det være kynnere da? Vet ikke hvordan det kjennes ut, og hvor man kjenner det, men en venninne av meg hadde kjempevondt i begynnelsen av sv.skapet, pga kynnere, Og det var veldig tidlig også.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Vil egentlig pröve å berolige deg. Det er helt normalt at symtomene forsvinner når du er i 11. svangerskapsuke! Dette har med at kroppen har vendt seg til graviditeten og hormonene. Det at det stikker på den ene siden av livmoren (som du skriver) er også et vanlig fenomen bland gravide. Det betyr at barnet vokser og at muskelfester og ligamenter strekker seg. Er helt sikker på at dette går bra for deg Lillhanne. Klem fra
Lillhanne Skrevet 19. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2007 Hei folkens! Takk for trøstende ord.. Har endelig fått respons fra legen min og har fått UL time i morgen på sykehuset. Klamrer meg fast til håpet om at alt er OK, men likevel så klarer jeg ikke helt å tro på det heller. Har akkurat samme følelsen nå, som sist når jeg mistet... Krysser fingre og tær her nå....
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Bra at de tar deg alvorlig! Det er lett å få følelsen av at noe er galt når en har mista før. Men det trenger jo heldigvis ikke bety at noe virkelig er galt. Håper ul går kjempe bra imorgen og at du ser det lille nurket ditt:) Skal krysse fingrene for deg! Klem
secondmum Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Håper alt sto bra til med babyen din og deg, gi oss tilbakemld da;)
BergensMamma18 Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Skjønner hvordan du har det, har ikke mistet før, men kvalmen min er plutselig forsvunnet og jeg har vært konstant kvalm siden uke 4. Nå er jeg 10 uker på vei..Og har veldig vondt i magen.. Håper alt er bra med den lille i magen din:-) og lykke til imorgen:-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. november 2007 #14 Skrevet 20. november 2007 Hvordan er det med deg Lillhanne? Tenker på deg og krysser fingrene for at ultralyden ble en positiv oplevelse...
Lillhanne Skrevet 20. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. november 2007 Hei alle sammen!! Nå sitter jeg her å strigråter av GLEDE!!! Fikk av alle ting samme lege på sykehuset, som jeg hadde under siste utskrapning! Veldig empatisk og hyggelig fyr. Lå der med hjerte i halsen og tårene på spreng. Jeg var så sikker på at det ikke var liv der inne. Han brukte laaaaaaaaaaang tid på å finne vetl´in men stakkars h*n lå nok å sov. Lå helt rolig, Så begynnte jeg og gråte og da våknet h*n og tok noen par sprell for meg! Det er jo helt utrolig!! Har ikke ett eneste symptom lenger på at det er liv der inne men likevel banker ett lite hjerte for mamma og pappa! Gleder meg allerede til neste gang.. Bare 1 og 1/2 uke til neste UL ved 12 uker! Tusen takk for all hjelp og støtte jenter! Hadde nok ikke klart meg igjennom et helt svangerskap uten dere!
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 20. november 2007 #16 Skrevet 20. november 2007 Så flott=) Ble så gla nå at eg begynte å gråte.....hormoner altså..hehe=) Er så godt å høre at alt er som det skal være=) Lykke til videre=) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå