Gå til innhold

Når snur babyen seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når babyen snur seg,er det like før fødselen eller kan det skje tidligere?

Jeg er i uke 26,har kjent spark og mye bevegelser,men nå de siste 3 dagene så har det roet seg en del.. Bare jeg spiste noe søtt før så var det nok..Nå beveger det seg i grunn når det passer henne,men er bkymret for det er ikke så mye som før,sparkene er ikke så kraftige lenger..

Er 1 gangsfødende,så aner ikke om dette er vanlig eller noe..

Noen som har erfaring???

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen kan snu seg helt til du skal føde. Noen fester seg tidlig, andre ikke før like før de skal ut. Min første festet seg 5 uker før fødselen. Men det er helt normalt at de ikke gjør det også. Det eneste er hvis de ikke har snudd seg og det snart er termin-tid, så forsøker kanskje jordmor å snu barnet (utenifra ved å trykke på magen) slik at hodet kommer ned så det ikke blir sete-fødsel. Jeg spurte jordmor hvorfor jeg ikke kjente sparkene like godt nå som forrige gang og da sa hun at det var fordi morkaken ligger ut mot mageskinnet, så det tar imot for støtene. Men jeg kjenner jo når bebisen sparker andre steder nå, for å si det sånn. :) Men ikke akkurat midt foran magen.

Skrevet

Jeg tenkte egentlig på bevegelser generellt :)

Det er sikkert normalt,men det er så dumt av og til når man ikke vet og mangler erfaring.. blir bekymret,så da er det vel like greit å bare ringe til jordmoren.. Håper de er vant med mase kopper som meg..Men det er jo hun som er min erfaringskilde :)

Takk

Skrevet

Er i uke 26 selv. Helt likt her!!! Ikke bekymret, kjenner jo at det er liv her.

Skrevet

Februarmamma...

Hei..

Du er i uke 26 du og..Det var godt å høre.. Det er bare det at bevegelsene er blitt mindre og mindre merkbare...

Er det slik hos deg også?

Ikke har jeg magesmerter eller blødninger,så da burde vel ikke jeg bekymre meg,eller?

Førstegangsfødende du og?

Skrevet

Greitt å se at det er flere i "klubben" her! :)

Er 26+4 og her er det veldig rolig på dagene!! Men i et annet innlegg her på siden så sies det at barna våre er i en soveperiode nå, så man får stole på det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...