Meg og gutten min Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 jeg skal da ta 80% perm, det vil vel si 54 uker hjemme? de tre ukene man får før fødselen er de medregnet disse 54 ukene?hvor mange % skal dere ta? har pappaen krav på 2 uker etter fødsel og 6 uker når jeg er ferdig?
Tredje bolla i magen :) Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Du har krav på 12 mnd med 80% lønn eller 10 mnd med 100% lønn. Pappaen har krav på 2 uker omsorgspermisjon etter fødsel eller hjemkomst, men det er opp til arbeidsgiveren hans om han får lønn disse to ukene. Ergo er det mange som ikke har råd til å ta disse to ukene. I tillegg har han krav på 6 uker pappapermisjon. Da får han 80% eller 100% lønn ettersom hvilken dekningsgrad dere har valgt. Disse 6 ukene kan han ta når som helst i permisjonstiden, bortsett fra de 6 første ukene etter fødselen. Men du får ikke fødselspenger mens han har pappaperm, så mange venter med dette til slutten av permisjonen og tar pappaperm når mamman begynner å jobbe.
Tredje bolla i magen :) Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 De tre ukene før termin er inkludert i de 54 ukene ja. Så går du over termin får du dermed kortere permisjon sammen med barnet... Kjedelig og dumt spør du meg. Burde vært 51 uker etter fødsel uansett hvor mye man går over tiden, synes nå jeg.
sommerful Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Dersom du tar 54 uker perm er det medregnet de 3 ukene du må ta før terminen. dersom pappan ikke tar 6 uker perm mister dere disse ukene. Det vil si at du har 48 uker hjemme, føder du til trmin har du 45 uker med babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå