~~DoraDora~~ Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Kona her har planlagt å lage et kjempeflott familiebilde av oss alle, og det skal vi sende ut som julekort til venner og familie. Jeg gav dermed beskjed til jentene jeg har fra før av, at de skulle ta med seg klær som passet til denne anledningen, neste gang de kommer til oss. Bare få minnutter etterpå får jeg melding fra mora deres om at vi ikke behøver å ha de med på bildet, for hun vil sende ut egne kort med bilde av dem i år. Jeg svarte at det er det samme for meg hva hun gjør med sine venner og sin familie, men at vi selvfølgelig gjør det vi vil med min familie. Da svarte hun bare at hun fikser kort fra jentene til deres slekt på min side også jeg. Jeg sa igjen at det har jeg ikke lyst at hun skal gjøre, for jeg vil ordne opp selv når det gjelder min familie. (Synes ikke noe om at hun blander seg inn der). Men tror dere hun gav seg, å neida. Jeg ble eitrende forbanna på henne, og nå er jeg så irritert. Hva gjør vi nå da? Snakket nettopp med moren min på telefonen, og fortalte det til henne. Hun ble skikkelig forbauset, og mente at jeg og kona bare skulle drite i det hun sa, og bare ordne med bilde selv, slik planen vår er. Mora mi mente det kom til å bli flaut for mora til jentene, når hun i tillegg sendte et eget av de. Og så mener hun at de hun sender kort til bare får bekreftet hvor vanskelig og idiotisk hun er. Til slutt sa hun at hun ikke kommer til å ha fremme det bildet hun evt mottar fra henne. Og at andre også kommer til å ha familiebildet av oss fremme i stedet. Hva synes dere jeg skal gjøre? Skal jeg droppe å ha de med på vårt julekort, og la moren få ta seg ut? Eller skal jeg ignorere det hele, og bare gjøre som planlagt? Kona mi mener at jeg skal la jentene velge selv, hvilket bilde de vil være med på. Jeg tror det blir vanskelig for dem å velge. Det blir som å velge mellom meg og moren.
Scorpiogi Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Syns du skal kjøre på jeg. I "verste fall" får folk to kort.... Dama kan vel ikke stoppe dere i å ta bilder av jentene? Syns dette hørtes litt rart ut, og hun er vel vrang.....Hun kan jo ikke vite hvem dere skal sende kort til? Kan jo hende dere har en tante i amerika, eller et vennepar på Gjøvik som hun ikke vet om? Jeg ville ha ignorert "beskjeden", og gjør ikke noe at hun får vite at dere ignorer det, kanskje hun lar være å sende de ut da........?
ana baroma Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 kjør på og send julekort med hele familien på Hva mor gjør får stå på hennes regning!
Travelmor Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Dette var nå litt merkelig av mor. Vet jo ikke hvor god kontakt hun har med din familie og om det i så fall er naturlig å sende julekort. Uansett: Dere gjør som dere vil og ønsker.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Personlig så synes jeg at dere begge bør få bestemme hvordan dere gjør det i hvert deres hjem. Forstår ikke helt reglene på at ikke man kan sende julekort til hverandres familier, men det er meg:-)
liljekonval Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Som alle andre her, synes jeg du skal gjøre akkurat som du/dere ønsker. Dere er en familie som jentene dine er del av, og dere må for Guds skyld få lov til å ta et familiebilde med alle sammen på om dere ønsker det. Synes at å ta et bilde uten jentene blir helt feil i hvert fall... Men anbefalling: Spill hyggelig og uforstående ovenfor jentenes mor og si noe som "Ja, det er jo kjempehyggelig om du vil sende et julekort av jentene, bare gjør det, men vi kommer også til å ha med jentene på julebildet vårt". Prøv å ikke la deg irritere eller hisse opp. La henne gjøre som hun vil i sitt hus, men gjør det klart at i ditt hus er det du (og din nye kone) som bestemmer, ikke din ekskone! Dersom hun lager mere bråk, så bare overse det. Hvis jentene allerede er involverte i dette dilemmaet, så synes jeg du skal sette deg ned med dem neste gang de kommer og fortelle dem akkurat hvorfor du ønsker å ha dem med på bildet, at de er en viktig del av familien, at du er kjempestolt av dem og at det ville bli helt feil å ikke ha dem med på deres julekor sammen med søskene sine. Så vidt jeg husker er jentene dine 11 og 13 og jeg tror de vil forstå det helt utmerket!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Forandre timen, kjøpe klær til anledningen til jente, ikke si noe og overraske jentene neste gang de kommer. Vips så er alt i boks
~~DoraDora~~ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2007 Jeg kjøper ikke nye klær til de. Jeg betaler bidrag som skal holde de med klær,så de får ta passende klær med seg. (Dersom det blir til at vi tar dem med) Tror jeg har bestemt meg for å bare si til jentene at moren deres vil fikse bilder av de selv, så de trenger ikke tenke mer på dette. Og så tar vi bilde av oss og de andre barna i huset her. Snakket med noen kollegaer i dag, og de mente det var den barna bor hos som skulle fikse julekortbildene av de barna.Og at vi fikser av de som bor hos oss. Så da blir det nok til at vi gjør det slik ja. Samma for meg egentlig, men tenkte kanskje det var mest naturlig at vi sendte ut kort til min familie med de på også.
*-* Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Det syns jeg var en dårlig vurdering FulltidsPappa, nå er du barnslig!! Hør på din kloke kone og følg hennes gode ide om å ta alle barna med på bildet. Du straffer bare barna ved å ikke ta dem med, ikke din ekskone. Kom til fornuft og ta med alle barna som om ingenting har skjedd. Det er barna dere først og fremst vil ha et godt forhold til, og de føler seg sikkert verdifulle og inkluderte ved at dere gjerne vil ha dem med på bilde. Jeg ville også ha kjøpt noe fint til dem hvis det er et problem, klær koster tross alt ikke så mye på HM. Kom igjen, svelg noen kameler for barnas skyld, det vil du tjene masse på på sikt!!! Ellers syns jeg din eks oppfører seg særs urimelig og tåpelig. Hun har ingen rett til å mene noe om at du skal sende ut julekort med egne unger på (hun burde tvert i mot være glad for at de er naturlig inkludert), og personlig så syns jeg også at hun burde følge dine ønsker når det gjelder kort som skal sendes til din familie. Det beste du kan gjøre er å være en 'bigger man' og heve deg over henne. Ta et flott bilde av hele familien med alle barna og send det ut! Det er hun som vil virke litt snål og ikke du. Din familie er da opptatt av dere og ikke ekskona. Svelg, svelg, svelg - kamelene er ikke så ille hvis du holder for nesa samtidig, hehe. Come on, you can do it!
-Hengebuksvinet- Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 og alle sender ut bilder av alle barna. I hvertfall inntil barna er blitt ganske store, mener mannens bestekompis sluttet da eldste var 18. Det jeg synes dere skal gjøre er å ta bildet, lage julekortet og ikke si noe på at mor også sender ut julekort. Det er vel helt greit at familien din får dobbelt opp? Jeg sender fremdeles julekort til en del av eksens familie, men der blir det litt annerledes siden han ikke gidder å lage julekort selv. Tror dere kommer til å angre på at dere ikke tar bilde med alle barna, senere.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Synes du skal ta bilde sånn som planlagt jeg. Synes ikke at jentene skal få velge, det blir som du sier å velge mellom mamma og pappa, og det er unødvendig. Ta bilde av HELE din familie og send ut og la mora gjøre som hun vil. Her sender vi bilde med vår felles sønn sammen med hans sønn fra før. Vi sender også dette bildet til mor, samt hennes foreldre. Så der får hennes foreldre bilder fra både henne og oss
scoobidoo Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Selvfølgelig skal dere ha med alle barna på bildet. Herregud, det har nå vi gjort flere ganger, tror det er heeelt normalt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 hun Xen din høres ut som en merkelig skrue.. hehe. ta et familiebilde med hele familien på. å la mor gjøre slik hun selv ønsker. det hadde ihvertfall jeg gjort om far her hadde ønsket og sende min familie julekort. men jeg hadde selvsakt tenkt mitt...
~~DoraDora~~ Skrevet 20. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2007 Ta bilde av dere alle som planlagt, og send et til eksen din sin familie også.... Sikkert kjempekoselig for jentene at familien deres på morssiden, også får se hvor flott familie de har hos faren sin . Kan tenke meg at eksen din sin familie er litt nysgjerrige på deg, kona di, søskenene til jentene og stesøskenene deres også, så de synes nok sikkert det er greit å få julekort av dere også. Vis dem hvilken stor og flott familie dere er :-)
~~DoraDora~~ Skrevet 21. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2007 Jeg og kona har nå snakket mer om dette, og vi har kommet frem til at vi gir faen i hva mora til jentene sier eller mener i denne saken. Det er vi som bestemmer hva som skal skje her hos oss, så får hun stå for det hun gjør hos seg. Så vi lager julekort med meg, kona og alle ungene på. Var innom forumet her i går og leste svarene deres, og vi følger rådet deres om å ignorere mora deres denne gang. Luftet også rådet ditt Dilla for kona, og hun var hjertens enig i at vi gjør det samme som mora til jentene. Vi gir rett og slett blaffen i å ta hensyn til henne, på samme måte som hun gir blaffen i vårt ønske. Så nå sender vi jaggu julekort til hele hennes slekt også. Familiebildet av oss, men hilser kun fra fra jentene da (Det blir for idiotisk å skrive hilsen oss andre, for egentlig er det jo helt uaktuelt å sende julekort med hilsen til eksens slekt. ). Takk for alle svar jenter
ana baroma Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 "Egentlig er det uaktuelt å sende julekort med hilsen til eksens slekt" sier du. Hvorfor sende julekort med hilsen fra jentene da?? Skjønner ikke dette... det blir jo like barnslig som det eksen din holder på med! Vær voksen og ignorer sånne ting som det hun kommer med. Jeg ville sendt julekort til de dere sender til som familie, hverken mer eller mindre:)
scoobidoo Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Nei, nei, nei. Ikke send til hennes familie hvis det egentlig ikke ville være naturlig. Da blir jo dere like barnslige som henne... Det mener nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå