Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 gir tulla på 5,5mnd smaksprøve på grøt,dvs vi er faktisk oppe i 4 t skjeer nå.jeg har pulver i en kopp og tar noen skjeer nykokt vann i.rører ut og evt litt mere vann.men vannet er helt varmt...ødelegges næringstoffene,man koker jo vanlig havregrøt til voksne..hun får uansett melk og de får vel den næringen de trenger gjennom det.grøten er jo en slags tilvenning når de er så små ang smak og konsistens...eller er jeg helt teit??er så praktisk for grøten blir perfekt temp.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Vi blandet med kokende vann i begynnelsen vi også, men jeg syns det tok så lang tid før grøten var passe varm, så vi har begynt å ha litt kaldt vann og resten kokende.. Men det er vel fordi vi har en full porsjon at den ikke er passe varm etter at den er blandet. Jeg vet egentlig ikke om næringsstoffene blir ødelagt jeg.. Men skulle ikke tro det.. Har i allefall aldri hørt noe om det..
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Tror ikke næringstoffene blir ødelagt. Mini er 5 mnd nå og jeg har sluttet å koke vannet nå. Tar bare kaldt vann og varmer det i mikroen og så har det over i en skaål og har i pulver. Samme med drikkevannet, tar rett fra springen og lunker det litt slik at det ikke blir helt iskaldt for ham å drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå