Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 hei,innlegget hører ikke til her men håper noen kan svare meg fordi saken er den at for 5 mnd siden dro barnefar fra meg,3 mnd før fødsel av vårt tredje barn pga ny dame. greit nok det,har det konge jeg. meen i går var dåpsdagen hennes,å jeg ga bf beskjed på forhånd at ny dama hans ikke var innvitert. han tok henne allikevell med i kirka,å da spurte jeg om han hadde tenkt å ta henne med i selskapet også,for da kom ikke jeg. nei,sa han. da vi kom til selskapet kom hans mor å kjefta meg huden full for at hun ikke fikk komme,at jeg måtte respektere at hun var en del av familien,greit nok det,men dagen var dattera vår sin,å de to har kun vært sammen i 5 mnd,å av respekt til meg kunne hun holde seg borte de timene det var snakk om.. far valgte da å ikke komme i dåpen.. hvordan hadde dere reagert i en sånn situasjon?? er helt fortvila,aldri om jeg hadde valgt en ny type foran mitt eget barn!! får så vondt av jenta mi.. å at familien hans har holdt meg for narr,trodde vi hadde et greit forhold (for barnas sin del) men det var vist viktigere for de at hun nye fikk komme en at jeg skulle få ha en rolig å fin dåp til jenta. de oppførte seg som små unger.. har bare lyst til å grine,hele dagen ble ødelagt.
kokosyklus Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hmmmm vanskelig situasjon... Men synes egentlig heller ikke at du kan bestemme om han kan ta med seg den nye dama eller ikke i hans datters dåp... Ikke meningen å være ekkel altså, men det er mitt synspunkt. Skjønner godt at du ikke ville hatt det noe bra mens hun var der. Men foreldre er nødt til å svelge noen kameler for barnas skyld. Det er ikke så ille om dåpen ikke ble akuratt slik du hadde ønsket. Hun er bitte bitte liten og dere har mange muligheter foran dere til å gjøre koselige ting for datteren deres:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Heisann. For en fæl situasjon du har havna opp i. Jeg skjønner deg j.... godt. Jeg hadde reagert på akkurat samme måte, hvis det er noen trøst. Syns det var skikkelig dårlig av faren og familien hans. Håper alt ordner seg for deg, og ikke finn deg i alt for mye....! Lykke til.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 vet hvordan det er med ødelagt dåp.... men jeg kan bare prate fra mitt eget ståsted. synes det var dårlig gjort at han ikke kom, men.... jeg synes du var litt streng med han. Den nye dama er jo blitt en viktig del av livet hans, og hun er ikke helt "ny" lengre heller vil jeg si. det du sa om at du ikke kom hvis han tok med seg dama synes jeg var utrolig dårlig av deg. Det er jo deres datters dag, så da burde dere kunne bite tenna sammen begge to, ny dame eller ikke, å gjennomføre dagen på en fin måte! men det er nå bare meg da..... så vil nå si at du har delvis skyld i dette selv...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Uff, dette var en lei situasjon. Men har du forklart HVORFOR du ikke vil at hun skal være der? Når det kommer til disse tingene, så gjelder det å svelge en del karameller - både for deg og barnefaren. Jeg forstår jo at du blir frustrert, det tror jeg at jeg ville vært også. Men jenta deres er den viktigste her tross alt. Du sier jo selv at du har det fint etter bruddet, men jeg skjønner jo selvsagt at dette er sårt for deg med tanke på at han faktisk forlot dere pga. den nye dama. Dette med dåpen burde jo vært avklart på forhånd. Hvis barnefaren ønsker å være sammen med den nye dama si, så er det jo ingenting du får gjort med det. Og jo fortere dere slipper all bitterhet mot hverandre, jo bedre. Jenta di blir nødt til å få et slags forhold til den nye dama uansett, og det gjør det faktisk mye lettere om man er åpen og snakker om problemene fremfor å krangle. Men synes også at barnefaren og familien hans burde se at dette er vanskelig for deg, og respektere at det er du som er mammaen. Så jeg er ikke spesielt imponert over måten de hånderer situasjonen heller. Lykke til videre...
Gjest Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Huff, vanskelig situasjon. Synes i utgangspunktet at han må få lov til å ta med seg sin nye dame i happenings som har med datteren deres å gjøre. Når det er merkedager som har med henne å gjøre, vil det sikkert være viktig for ham at hun får bli med, ettersom hun er en del av hans liv nå. Du må også innse at hun (selv om det kan være vanskelig for deg) vil være en del av deres datters liv, ettersom han bor sammen med henne. Når datteren din blir stor nok til å ha fast samvær sammen med sin pappa, vil hun være der og delta i det de gjør. Når du reagerer på dette, er det kanskje mer for dine følelser sin del enn for datteren din. Hun er jo uansett for liten til å ha en oppfatning om hva som skjer rundt seg... At han valgte å holde seg borte fra dåpen, kan jo vitne om at han føler seg presset fra to kanter (din og hennes), og det vil helt sikkert ikke være en fordel for videre samarbeid! Av erfaring vet jeg at det kan være lurt å jenke seg litt, og være litt imøtekommende, det vil helt sikkert din datter tjene på i forhold til sin far og hans nye dame! Må bare legge til at dette burde være en sak mellom deg og din eks, og at familien hans reagerer med å kjefte på deg, er ikke OK. Høres ut som om dere trenger en oppklaringssamtale, og kanskje få rettet ut noen veier å gå framover.... Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 HI her .de bor ikke sammen,jeg har bare møtt henne så vidt en gang.ikke misforstå,jeg er slettes ikke sjalu,er heldigvis ferdig men han følelses messig. synes bare hun ikke hadde noen ting i dåpen å gjøre når situasjonen er så betent.. skal få et greit forhold til henne jeg,å bursdager skal hun få komme til. men hele situasjonen er så absurd,bf har ikke vært sammarbeidsvillig,å jeg har fått nok.. vanskelig å få forklart hele opplegget her,det er så mye mere enn bare dette..
Gjest Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 I sånne situasjoner er det ofte masse "mer". Som du sier er situasjonen nå betent, og det kan jeg forstå. Det er ikke alltid bare sjalusi og savn som er vanskelig oppi dette! Synes uansett (av erfaring) at dere to burde få hjelp til å takle dette. Å samarbeide med hverandre om datteren deres vil være det viktigste for henne, så vis eksen din at du ønsker å få til løsninger. Ta evt kontakt med familievernkontoret ditt, dere kan komme dit kun for å finne fram til løsninger som kan hjelpe dere videre. Andre har ofte synspunkter man ikke har sett selv, fordi man står litt for nær situasjonen. Håper det løser seg for dere!
Kvitrebekk Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Jeg synes at i en overgangsperiode så bør han og ny dame respektere at hun ikke er ønsket i alle sammenhenger. Det er greit at dere over tid må forholde dere til hverandre, men synes ikke at hun har noe i barnedåpen å gjøre dersom du føler det ubehagelig. Dette er en situasjon de selv har skapt ved at han har gått fra sin høygravide kjæreste for å bli sammen med ei annen jente. Som man reder så ligger man og valgene man tar får konsekvenser. Da kan man ikke forvente at ny kjæreste er velkommen overalt til å begynne med. Når det er sagt så løser ting seg gjerne over tid. Lykke til.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Er helt uenig med mange andre her, HADDE OVERHODET IKKE TAKLET AT HAN HADDE HATT MED SIN NYE DAME I BARNEDÅPEN TIL MITT BARN!!! Kall det følser eller egoisme eller hva som helst! Det er da pokker meg ikke hennes barn (sorry språket), og mener at din ex burde vært mye mer forståelsesfull etter å i utganspunktet være den som har satt deg i denne situasjonen!!! Er sikkert mange sider av saken men jeg hadde vært helt knust om jeg hadde vært i dine sko og måtte kjempe sånn. Enig i at man skal svelge kameler med barn sammen og mye man ikke kan nekte. Men dette er tidlig og fortsatt ganske uvant situasjon og da bør dine ønsker respekteres. Med tanke på samvær osv osv osv. er det seff ingen mulighet til å nekte far og være sammen med de og sin nye flamme samtidig osv... men i deres barendåp kan han da utvise respekt? Ble litt lei meg her jeg.. hva har skjedd i verden liksom????
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Hadde jeg vært hun andre dama hadde jeg ALDRI funnet på å komme!!! Høres jo ganske spesielt ut, hun burde jo skjønne at du ikke syntes det var veldig kult. Barnefaren høres ut som en dust, vær glad du ikke er sammen med han lenger. Han valgte faktisk hun nye dama foran sitt eget barn, for et premienaut!!!! Du har min fulle og hele sympati. Hadde de vært sammen litt lengre hadde det vært noe annet, men 5 mnd!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Synes du reagerer helt riktig..... Som barnefar burde han forstå deg!!! Han burde svelge dette, og respekterert ønsket ditt. Hadde jeg vært den "nye", hadde jeg valgt å bli hjemme...rett og slett. Dette er en viktig dag for babyen, far og mor. At faren ikke kom av den grunn synes jeg er helt grusomt. Tenk på alle de situasjonene i årene som kommer han kommer til å svikte ( Å velge ny dame fremfor barnet sitt, han skulle skamme seg. J....IDIOT!!! Hev hodet, jenta mi og drit i hele barnefaren. Avgjørelsen hans sier en god del om han må jeg si.....forbanna lykkejeger! Du skal se at om en stund så blir han vel lei det nye kvinnemennesket han har valgt, og angrer bittert på valget han gjorde i denne situasjonen. Det er hans lost. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå