pipa Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Sist jeg fødte fødte jeg på Ullevåll sykehus, og bodde så på pasienthotellet sammen med mannen min. Denne gangen skal jeg føde på Riksen, og lurer litt på hvordan det blir der. Vil mannen min bli jaget ut rett etter fødselen, eller kan han bli hos meg så lenge jeg ønsker det?Hvor mange timer i døgnet er jeg alene med det nyfødte barnet, og hvor mamge timer i døgnet kan mannen min være hos oss. HVis jeg f.eks føder midt på natten, kan han bli til neste morgen, eller lenger? Ble plutselig litt engestelig på tanken over å bli overlatt helt alene, i hvert falll hvis jeg blir sånn som sist gang(ville ikke holde barnet, redd, sint etc...)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Nå har ikke jeg født på Riksen før, men regner med at alt dette avhenger av hvor travelt det er og hvor stor pågang det er der. Regner med at far får være der så lenge dere får være på fødestua, men hvis du føder midt på natta kan han jo ikke være med inn på rommet der det ligger andre og sover... Og hvis det er stor pågang av andre som må inn på fødestua så får dere vel ikke være der lenger enn dere må skulle jeg tro. På de fleste andre sykehus som ikke har pasienthotell så får far lov til å være sammen med mor og den lille store deler av dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hei! Jeg fødte på Riksen for to år siden, gutten kom på ettermiddagen. Egentlig får ikke fedrene være på barsel om kvelden, men mannen min var der til ca kl 22 siden det foreløpig ikke var noen flere på rommet mitt. Fedrene kan være der hele dagen, men ikke kveld og natt. Du er "alene" med barnet hele døgnet, jeg spurte om å få trillet ham ut noen timer om natten slik at jeg skulle få sove litt, men det var de ikke særlig interessert i. En gang så sa de "så la gå da" (eller noe i den duren), men de kom inn meg ham igjen etter en time. Jeg trenger vel ikke å fortelle at jeg ikke var spesielt fornøyd med barsel på Riksen, jeg syntes de var altfor "harde" og stresset meg veldig mtp. ammingen. Da jeg dro derfra dag 3 etter fødselen var jeg så sliten at jeg holdt på å kaste opp. Men så hadde jeg en baby som gråt hele tiden, og hvis han ikke gråt så gråt babyen til dama som lå på samme rom. Hadde veldig behov for søvn og hvile, men det fikk jeg ikke så mye av. Håper du er heldigere enn meg, og at de har lært litt om behandling av nybakte mødre siden 2005. Jeg skrev nemlig brev til dem etter at jeg hadde fått "kommet meg", og de beklaget seg veldig. Men for å ha DET sagt; vi var superfornøyd med FØDEavdelingen. Jordmødrene var helt supre!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Hvis du ikke hadde det bra med deg selv etter fødslen sist, som du selv beskriver- synes jeg du burde skrive et brev til føde/barsel hvor du skriver om dette og at du på grunn av det ønsker å få familierom slik at mannen din kan være hos deg. Eller du kan bruke samme argumentet for å anke et evt avslag fra Ullevål.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 hei jeg fødte på Riksen sommeren 2006 og skal føde der igjen i april. Jeg fikk hastekeisersnitt midt på natten, så mannen min ble sittende alene med vår datter en del timer mens han ventet på at jeg skulle våkne fra narkose etc. Han fikk bli der til kvelden den dagen, men sendte ham hjem et par timer på ettermiddagen for å hvile litt etter å ha tilbragt to dager på føden før snulla kom. De som jobber på barsel er kjempe søte, de tok ut snuppeline når jeg var sliten, og en gang beholdt de henne hele natten da de mente jeg hadde behov for hvile. jeg hadde også problemer med å få igang melkeproduksjon, ogda kom de og hjalp meg med å mate henne med kopp sånn at hun ikke skulle sulte mens vi slet. Jeg var kjempe fornøyd, derfor søkte jeg også denne gangen, og fikk heldigvis plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå