Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Gir man godis så får man litt for en slant, men hva faen kjøper man til en 12 åring utenom godis? Uten å komme opp i 100 lappen?
Darth Vader Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Det er akkurat derfor jeg gir en småsjokolade eller tyggis hver dag i stedet. Disse kalenderne er jo svindyre - og ungene driter i de tingene som er i dem. Hvem trenger egentlig 24 gaver før jul? Jeg har tre unger. Om alle får gave til 50 kroner hver dag koster julekalenderen meg 3600 kroner. Og det er fullstending uaktuelt. Og det vet ungene også. Å spandere 3600 kroner på en masse dritt som blir knekt første gangen man ser på det er bare å glemme. Da er det på tide å minne seg selv om hvor mange som kommer til å sitte sultne på julaften. Kvalmende luksus syns jeg at mange adventskalendere vitner om.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 I fjor gav jeg mine barn valget, mellom smarties kaldelder, advendskalender med gavet og tro jeg var glad da de valgte smarties......ikke bare en rimeligere utgave, men å slippe all den jobben......phu.... Lurer på vilke triks jeg skal ta i år? Ellers blir det storhandel på hubba bubba og små eventyrsjokolader.
ragna Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 prøvde meg på det trikset jeg også, valget mellom hvilke som helst kalender og pakkekalender. men neida, hun skulle ha pakkekalender. men det er mine egen dumhet som innhentes. hadde jeg ikke begynt med den fordømte pakkekalenderen hadde hun jo ikke hatt behovet for den heller. faen. jeg tok meg en tur til h & m, kjøpte en haug med lort til å ha i håret, rundt halsen, på bena, på leggene, på rumpa og på håndleddet. stapper også oppi lørdagsgodtet hver lørdag, og julekjolen + tilbehør. flesteparten av tingene trenger hun jo, men allikevel, det er en kvalmende luksus ja. hadde aldri pakkekalender selv, og ikke savnet jeg den heller. minste-poden får sjoko-kalender. den yter jeg også godt av forøvrig, sp-målet ditt aner jeg ikke svaret på ;/
Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Ja si det....blir fort kostbart hvis man skal gi kalender gaver... Her er det sjokis kalender..så får de heller mer i julegave...
KariMari Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Jeg er skikkelig bortskjemt der jeg. Mamma elsker sånne ting, og har bedt instendig om å få lov til å lage kalender til alle barnebarna:-) Sier jeg nei til det? E du gal!! :-D
Gjest Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Man takker aldri nei til sånt PLeier å lege hjemmelagd kalender et og annet året selv...men nå blir det ikke det i år...Er fortsatt sjuk og har mye annet å ordne..så da får de kjøpekalender i år..og så lager jeg en " dette skal vi gjøre i dag" kalender i tillegg...dvs, lapper med datoen og en aktivitet, feks baking, lære en julesang, forskjellige leker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå