Lille nuffe Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 I går skrev jeg et innlegg om at jeg fant babyjenta mi helt blå i vugga. Hun er født 3.sept, men det var 8 uker før tiden. Nå føler jeg meg så maktesløs, og jeg er livredd. Klarer ikke å ta øya ifra henne. Vi sliter veldig med å få henne til å sove om kvelden, så det blir veldig lite søvn på meg om natten. I natt sovnet hun kl 02.30 og våknet kl 07. Jeg er jo såå trøtt, men tør ikke å sove. Er bare så utrolig redd, klarer ikke å kose meg, har helt forferdelige vonde tanker. "Tenk om"-tanker... hjelp, hva skal jeg gjøre???
2flottebarn;) Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Tror det finnes en maskin man kan kjøpe som varsler hvis barnet slutter å puste. kanskje noe for dere som har opplevd dette og naturligvis er bekymret. Hør med helsestasjonen, de vet sikkert om slike ting!
Expat Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Som jeg sa i den andre tråden, dette er en helt naturlig reaksjon! Helt til å forvente, biologisk helt riktig! Snakk med legen din om det, få hjelp tidlig! Kanskje det å snakke om det og en del riktige hjelpemidler (som det du allerede har fått) kan hjelpe? Sykemelding så pappan kan være hjemme og ta sin del noen dager (og våke når du sover?) Det tar noen uker/mnd å komme over det, men det går det også! Lykke til og klem fra meg!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Apnemonitorer kan man stole på. Jenta mi brukte selv sånn på sykehuset (12 uker prematur) men hun var ikke veldig plaget av apne. Men jeg så hvordan den gjentatte ganger reddet livet til andre små. Stol på teknologien. Du vil nok være litt shaky en stund, men så vil du se at det går greit. Jeg ville ikke kuttet ut jern og folsyre sånn som du har gjort med mindre det er i samråd med lege og jernlagrene sjekkes jevnlig. Husk at jernet er veldig viktig for den videre utviklingen. Du kan ta kontakt med sykehuset og fortelle hvordan du har det og høre om du kan få snakke med noen som kan berolige deg dersom du fortsatt ikke får slappet av.
Gulosten™ Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jeg syns du skal ta kontakt med helsestasjonen!! De kan hjelpe deg med det du trenger av uystyr for å overvåke, når sånt som dette skjer er man NØDT til å få til en løsning som gjør at man føler seg så trygg som mulig. Helsestasjonen kan også hjelpe deg med noen å snakke med, hvis du trenger det!!! Ring med en eneste gang!!
Dotten Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Huff. Dette er nok ikke lett nei og en helt naturlig reaksjon. Barna våre er det viktigste i livet vårt, så skulle bare mangle om du ikke går rundt og er redd nå om dagen. Kan tenke meg selv, at jeg hadde sittet våken 24 timer i døgnet, så lenge jeg hadde klart. Men det er superviktig at du selv ikke sliter deg ut, blir syk osv. slik at du kanskje ikke blir i stand til å ta vare på lille snuppa di. Som de over anbefaler, så ta kontakt med helsestasjonen eller helst sykehuset og be om å få snakke med noen som kan berolige deg. Maskinen du har fått med deg hjem, kan du helt sikkert stole på. Ev. få noe avlastsning fra familie og venner en dag/natt i uken, slik at du får innhentet deg selv, til du igjen føler deg tryggere og klarer å slappe mer av og kose deg, og ikke bare går rundt og er redd! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå