Gå til innhold

Kunne dere hjelpet oss litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sambo lurer litt på en ting, jeg er nå ferdig hjelpepleier til våren og min sambo er ferdig snakker til våres, om jeg hadde blirr gravid på sommeren en gang å ikke hadde hatt fast jobb bare fast hver 3 helg pluss at jeg jobber når dem trenger ekstra vakter osv, åssen hadde det blitt med penger da? Hadde vi fått no hjelp? hadde jeg beholdt de pengene jeg får 3 hver helg?

taaakk:D

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

Hvis ingen av dere har nok inntekt til å få permisjonspenger vil dere få engangsstønad. Den er på rundt 33000 kroner.

Men siden begge er ferdig utdannet til våren og dere planlegger å bli gravid neste sommer skulle det jo være nok av tid å skaffe dere en jobb begge to. Og da får du enten 100% eller 80% lønn under permisjonstiden alt etter hvor lang permisjon du skal ha.

Lykke til!

Skrevet

jeg var ferdig utdannet hjelpepleier i sommer, jeg ble gravid i januar 07 og gikk gravid siste halvåret på hjelpepleien, hadde også noen ekstravakter uten om skulen, men hadde ikke kjent så mye til at jeg fikk svangerskapspenger fra den jobben. jeg fikk engangsstønad på 33-34 000kr, men jeg søkte på påbygg som var i høst, jeg kom inn og gikk i 5 uker, hadde termin 16 okt og permisjonen beg da, jeg søkte om penger fra lånekassen, fødselsstipend. dette har jeg fått nå.

jeg ville gjort det vist jeg var deg, vist du ikke har kjent nok fra jobben da;) fødselsstipendet blir regnet ut av lånetkassen hvor mye du kan få men jeg fikk 60 000 tilsammen og med engangsstønaden 93 000kr, er jo egentligt ikke mye i lengden, men bedre om du ikke skulle få noe;)

Skrevet

Okei, tusen tusen takk for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...