ღhælgelainnღ Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Er litt fortvilet for tida. Har to unger på 1 1/2 år og 4 år og hun minste frøkna har hatt feber stort sett hver 3. uke helt siden i sommer. Feberen varer fra 3-5 dager og det betyr en del fravær for oss foreldre. Eldstemann ble ikke så ofte syk tidligere, men i høst har han også vært mye syk, med feber og forkjølelse. Nå har jeg brukt opp egenmeldings kvoten min for dette året, så da lurer jeg på hva jeg gjør hvis barna fortsatt blir syke før nyttår? Har aldri vært så mye borte fra jobb tidligere og føler meg nesten uglesett når jeg til stadighet må være hjemme. Mannen min har også en god del fravær og han begynner i fast stilling fra nyttår og er nok litt bekymret for at fraværet skal ha noen negativ påvirkning på sjefen hans. Hva gjør man i en sånn situasjon? Vi har bare svigerforeldrene hans å ty til en gang i blant, men svigermor er i fast jobb og har sjelden mulighet til å ta seg fri. Er så sliten nå av alt dette.
Sivalur Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hvis du har brukt opp både de dagene du har til å være hjemme med sykt barn, og egenmeldingsdagene, så er vel det eneste som gjenstår å ta fri uten lønn...håper du har en grei arbeidsgiver som skjønner at dette er slitsomt for deg også og ikke bare for firmaet.
___ Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hvis du har vært borte mer enn 10 dager pga sykt barn i år og mannen din ikke vil ta ut flere dager med sykt barn må dere enten få andre til å være barnevakt eller du må ta velferdspermisjon uten lønn. Eventuelt kan du jo ta ut ferie du har til gode eller avspasere, men det må godkjennes av arbeidsgiver.
___ Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 De vanlige egenmeldingsdagene på 4 x 3 dager gjelder for egen sykdom og kan ikke brukes for egen sykdom.
___ Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Beklager, kan ikke brukes for barn eller barnepassers sykdom.
Gulosten™ Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Har man ikke 10 dager pr barn man kan være borte...? Hvis alle disse er brukt hos både deg og mannen din, må dere til legen å få en bekreftelse på at barnet/-a er kronisk/mye syke. Da kan det hende dere kan få en utvidelse av disse dagene.
ღhælgelainnღ Skrevet 19. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2007 De gangene vi har vært hos legen med henne, har vi bare fått beskjed om at det var et virus og ikke noe å gjøre med. Jeg får sikkert det samme svaret i dag også tenker jeg. Legen har vel ikke noen mirakelkur å gi oss. Men det må da være en årsak til at hun får så veldig ofte feber? Hun har kjempegod appetitt og spiser det meste og hun er ellers ei tøff og aktiv jente. Vi har heller ikke merket at hun har vært bløt og kald i barnehagen når vi har hentet henne der, så jeg tror ikke hun går rundt og lider vondt heller. Men hun er vel bare en unge som lett får feber og må vokse det av seg rett og slett? Jeg vurderte faktisk å sykemelde meg selv hvis dette fortsetter frem til nyttår. Blir helt utslitt av å skulle være i full jobb og ha barn som er syke annenhver uke. Jeg vet at mannen min og jeg må kunne dele likt på å være hjemme, men siden jeg har jobben min nærmest hjemmet vårt, er det oftest jeg som må dra fra jobb for å hente syke barn i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå