Gå til innhold

Jenter kan dere hjelpe meg ang penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sambo lurer litt på en ting, jeg er nå ferdig hjelpepleier til våren og min sambo er ferdig snakker til våres, om jeg hadde blirr gravid på sommeren en gang å ikke hadde hatt fast jobb bare fast hver 3 helg pluss at jeg jobber når dem trenger ekstra vakter osv, åssen hadde det blitt med penger da? Hadde vi fått no hjelp? hadde jeg beholdt de pengene jeg får 3 hver helg?

Takk jenter :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du om du blir dårlig i svangerskapet og ikke får jobbet som planlagt? Da får du kun engangsstønad på litt over 30 000 kr. Barnetrygd er på 970 kr i mnd, så det sier seg selv at det lønner seg å planlegge litt..

Dersom du KAN planlegge, og ikke haste avgårde ville jeg absolutt sørge for å jobbe 10 mnd FØR du går ut i permisjon. Kravet er nemlig at du må ha hatt lønnet arbeid sammenhengene de siste 6 mnd av de totalt 10 mnd. Jo mere du tjener denne perioden, dess høyere blir foreldrepenge utbetalingen din. Dette gir deg en stabil og sikker inntekt HVER måned så lenge du har permisjon, og ikke bare en engangssum..

Lykke til!

Skrevet

Okei, takk :D

Skrevet

Men om du blir sykemeldt, og mottar sykepenger, så gjelder jo dette også som grunnlag for foreldrepenger.

Skrevet

Jo, men du får kun sykepenger for den faste turnusen din. Ikke for ekstrajobbinga.

Skrevet

Nei det er feil, hvis du jobber mange løse vakter og blir sykemeldt får du mer penger enn det faste.. Det du da må gjøre er å ta kontakt med NAV, levere de siste lønnslippene, jo flere jo bedre, så regner de ut sykepenger utfra gjennomsnittet av det du har jobbet.. Du skal ikke tape penger på å være syk i Norge. Men det kan være vanskelig å få fast jobb i helsevesenet, derfor ser de på hvor mye du faktisk har jobbet, ikke stillingsbrøken på kontrakten. Men det er ingen automatikk i det, du må kontakte NAV og kreve det selv.

Skrevet

Hva er det du stresser med? Du kan jo få unger i 25 år til av ditt liv? Hvorfor lage seg en situasjon som blir unødvendig vanskelig økonomisk?

Skrevet

Må du ikke ha jobba minst 50% for å ha rett på permisjonspenger uansett? Eller tar jeg helt feil nå?

Skrevet

Det er ikkje lett å få fast innen helsevesenet.

Forrige svangerskapet mitt, hadde eg 50% fast, men jobba ca 80%. Eg vart sjukmeldt dei 3 siste mnd av svangerskapet. Og tapte ingenting på det :o)

Nå planlegger eg å bli gravid igjen. Har kun fast kvar 3 helg, men jobber så masse eg kan/får i tillegg. Iallefall ikkje vanskeleg å få jobbe helg, og tjener bra på det.Håper å bli gravid i løpet av vinteren og jobbe masse framover og i sommer.

Du må nesten regne på det,

kor mykje jobb kan du få (inkludert ekstra) ?

Kor mykje penger må de ha for å leve ok?

Får han seg jobb når han er ferdig utdanna?

Ser nokon kommenterer med:kva er det du stresser for.

Det må de nesten finne ut av sjølve, om og når de vil ha barn.

Eg er no 29, men får fortsatt ikkje fast stilling (meir enn helg da) og ekstra vakter. Så om ein skal legge det til grunne for å få barn, ja så kan ein måtta vente lenge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...