Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 På melkekartongene nå om dagen går det en serie om mer eller mindre morsomme ting barn kan lage på kjøkkenet, bl.a "mugne pannekaker" (med blåbær), fargede egg ol. I dag la jeg merke til oppskriften "luremuffins" som i all enkelhet gitt ut på å lage muffins med ekkelt fyll, som sursild, salt lakris eller konjakk-konfekt(!). Man skulle fylle noen av muffinsene med dette mest sannsynligvis uspiselige fyllet, og så var det viktig at man selv unngikk de ekle muffinsene. Er det bare meg som er litt gretten på morrakvisten, eller var dette en særdeles dårlig måte å selge melk på? (Nå leste jeg ikke oppskriften, men går jo ut fra at melk sto der..) Jeg er generelt motstander av å kaste mat unødig, og her oppfordrer man barn til å lage mat som bare kommer til å bli kastet rett i bosset... Jeg er ikke en overvettes moralsk person, men jeg syns i alle fall dette vitner om litt dårlig dømmekraft fra Tine sin side.. Om man skulle lure noen med ekle muffins, ville det vel vært bedre om man laget litt trolldeig av bare et par dl mel, litt salt og vann...? De kunne dessuten brukes flere ganger, i disse gjenbrukstider.
mayaya Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hehe.. Jeg må bare si en ting (jeg har ikke sett disse kartongene da); Når jeg var lita, pleide jeg og en kompis å dytte nedi rare ting i muffinser for å se reaksjonen til den som fikk den :-) Men man spiste jo resten av muffinen da, selv om det var en knott eller seigmann oppi der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå