Gå til innhold

Smerter i mage/rygg.. Hvorfor? (samme som 3.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver her og jeg..

For noen dager siden hadde jeg skikkelig menssmerter nederst i magen.. Var tememlig vondt - vondt nok til at jeg måtte krølle meg til en ball på sofaen, og ligge heeeelt i ro.. :) De kom og gikk en stund, så ble de borte et par dager, kom tilbake, og deretter ble de borte igjen...så jeg har egentlig ikke tenkte stort mer på det..

Men nå i kveld fikk jeg sånn vondt igjen - og det er jaggu meg vondt altså! Sitter lissom nederst i magen men også bak i ryggen. Kjennes ut som virkelig sterke menssmerter, og er såpass at jeg blir uvel og kvalm fordi det gjør så vondt.. (jeg omkommer ikke av det, men det er IKKE godt!) Varer en halvtime ca +/-, og blir borte litt, for så å komme igjen. Alle gangene jeg har fått det har jeg ligget i ro, så det kan lissom ikke være at jeg har beveget meg for mye heller. Så jeg prøver igjen; er det noen som har opplevd lignende smerter? Tenker å ringe føden i morgen tidlig bare for sikkerhets skyld, men enn så lenge blir jeg veldig glad dersom noen har noen beroligende ord å komme med til en lettere stresset førstegangsmamma :o)

(er i uke 33)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strammer magen seg? Kan det være kynnere du har? Jeg har hatt masse kynnere og de siste ukene har jeg stadig opplevd rivende smerter nederst i magen. I uke 37 nå.. Når disse takene kommer klarer jeg ikke å gå.. Ettersom jeg har lest her inne er det vanlig å ha menslignende og andre smerter i nedre mage og rygg og at dette er helt normalt, men ring føden om du er usikker. Ingen vits i å bekymre seg unødig.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men du burde nok ringe føden. Det er jo selvfølgelig umulig å si, men det du forklarer høres veldig likt ut som rier. Om du har opplevd kynnere vil du merke at det er forskjell. Dersom du ikke har hatt kynnere før kan det være dette og.

Bedre å ringe en gang for mye!

Lykke til: )

Skrevet

Kynnere har jeg hatt lenge, og det kjennes absolutt ikke likt ut..

Jeg får ringe i morgen og høre... Nå har det heldigvis roet seg, og baby sparker livlig, så da prøver jeg å puste litt lettere..Blir jo helt på tuppa av dette :P

Tusen hjertelig takk for svar, begge to! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...