Gå til innhold

Smerter i mage/rygg.. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå føler jeg at jeg maser fælt om vondter og skavanker her... Skrev for noen dager siden at jeg hadde sterke menssmerter, og lurte på om det var noen andre som hadde opplevd dette.. Slo meg til ro med at det var vanlig, og at jeg skulle ringe føden dersom det ikke gav seg. Men det gav seg - heldigvis - og jeg tenkte ikke mye mer på det (tenkte jeg uansett bare skulle spørre jordmor når jeg skal på kontroll til fredagen..)

Men nå i kveld fikk jeg sånn vondt igjen - og det er jaggu meg vondt altså! Sitter lissom nederst i magen men også bak i ryggen. Kjennes ut som virkelig sterke menssmerter, og er såpass at jeg blir uvel og kvalm fordi det gjør så vondt.. (jeg omkommer ikke av det, men det er IKKE godt!) Varer en halvtime ca +/-, og blir borte litt, for så å komme igjen. Alle gangene jeg har fått det har jeg ligget i ro, så det kan lissom ikke være at jeg har beveget meg for mye heller. Så jeg prøver igjen; er det noen som har opplevd lignende smerter? Tenker å ringe føden i morgen tidlig bare for sikkerhets skyld, men enn så lenge blir jeg veldig glad dersom noen har noen beroligende ord å komme med til en lettere stresset førstegangsmamma :o)

Huff...føler meg som en hysterisk maskjerring her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

førstegangs her også,i uke 35+6...

hadde det du beskriver flere ganger tidligere i uken,og det gjorde rett og slett vondt.jeg ringte heller ikke føden pga skal til jm på ons så tenkte og fortelle henne det da.men det er flere som har sagt til meg at vist det skjer igjen så må en ringe fødeavd pga det kan være maserier eller falske rier.jeg bevegde meg heller ikke da jeg hadde det så det kan ikke være pga det.jeg spydde til slutt da jeg ble så kvalm...

ring du i morgen og hør med de hva de sier for å være på den sikre siden.

hvor langt er du på vei forresten?

Skrevet

Det høres helt likt ut - jeg ble også skikkelig kvalm av vondtene.. Men måtte bite det i meg, fordi jeg vet at sambo blir så overhysterisk dersom jeg blir dårlig. Så jeg lå HELT i ro og bet tennene sammen - og da det endelig var over, var jeg helt våt i hendene av svette (knyttet dem vel så voldsomt..). Er 32+3, og har egentlig ikke tenkt på at maserier kan komme så tidlig.. :/ Men skal ringe i morgen og høre med dem. Gir en tilbakemelding da - siden du har det helt likt :)

Takk for svar :)

Skrevet

Hei Singo - tenkte jeg bare skulle oppdatere deg :)

Jeg ringte føden i dag, og pratet med en hyggelig frøken. Hun kunne dessverre ikke si hva det kom av, men ba meg følge med om smertene ble sterkere eller regelmessige. Hun mente at det ikke var fødselsrelatert dersom de ikke ble det (sterkere/regelmessige) så da får vi stole på det :)

Ellers skal jeg jo til kontroll på fredag, så blir vel sjekket grundig da tenker jeg :)

Skrevet

ok da er det vel bare å vente da....

lykke til!

Skrevet

Nå er jeg usikker på om det er samme vondt som jeg har da... Men; jeg har av og til (stort sett en gang per døgn) HINSIDES vondt i mage og rygg på den ene siden. Stort sett kommer det om natta. Jeg blir dårlig i hele kroppen og de første gangene ble jeg kjempe redd....

Hadde overhode ikke noe liknende de forrige gangene jeg har vært gravid...

Min leges svar utfra hvor jeg har vondt er at det er tarmene mine som er under press og kanskje i krøll.... Ikke farlig, men SÅ VONDT!!!

Jeg hadde liten tro på at det var det fordi jeg var ofte på toalettet.... Men etter legens råd begynte jeg med laktulose (for å få løsere avføring....). Hadde null tro på det, men har faktisk nesten ikke hatt vondt etter det..... Så var tydeligvis noe i det......

Er jo verdt et forsøk! Føler meg som en gammel dame, men det er virkelig verdt det å svelge det gøgget, for det har hjulpet...

Skrevet

Hei

Vil bare fortelle om min første fødsel der jeg kun hadde smerter i ryggen og egentlig aldri forsto at det faktisk var rier det dreide seg om inntil de satte på et måleapparat som kunne måle sammentrekningene (belte rundt magen). Først da så jeg at det var sammenheng mellom smertene og riene som maskinen leste av.

So, min lærepenge ble at man skal ikke nødvendigvis vente på sammentrekninger i magen, det kan like godt være smerter i ryggen som er rier...

Men jordmoren har nok rett i at de bør være nogenlunde regelmessige og økende i styrke etterhvert, for at det er rier.

Uansett - lykke til! .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...