Gjest Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Har bare 3 igjen, men egentlig så lurer jeg på å kjøpe barnetv kalenderen til de ilag,og lage skattejakt, det gjorde vi i fjor.Er så glad for at jeg snart er i boks....Første gangen jeg er ferdig så tidlig i november...Men hjelpes meg så sent det har blitt nå da...Nyter stillheten i huset.4 åringen har hatt spysyken idag..venter egentlig på at det braker løst med nestemann...
dritgrei hei hei! Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Du er fryktelig flink! Jeg har ikkebegynt enda, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre heller, men jeg tror vi kjøper en diger LEGO-dings, og deler den opp så den blir kalenderen i år. Vi sysn selv at det er en god ide i alle fall..... men når han har vært erta på skolen så syns jeg dette er litt vanskelig, men antagelig driter han i det.... vet ikke... Han elsker jo lego, så det i seg selv er jo toppen. Men tenk om de andre får en diger legoting hver dag..... du er flink!!!!
Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 oj for en innsats du har gjort, har du noen ideer forresten?
Maud Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Så flink du er! Jeg har ikke gjort den endelige opptellingen, men håper og tror at alle pakkene er i hus. Skal bare ha 48 jeg da...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Wow..........og puh................hørtes ut som en gigajobb!
Gjest Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Ideer??? Har kjedelig kalender i år, men til Marius på ett år har det blitt noen barnebøker, badeleker, og tannkost...Til de større er det småbiler,og sjokolade osv.., Er så streng ang lørdagssnop at jeg fant ut at jeg skal gjøre som i fjor,La de få litt barnetv snop.Som 4 åringen min sa..Mamma håper vi får litt sjokolade for det er det BESTE med adventskalenderen...Ikke så sunt da, men men...
Sara Rompompei Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Åh, så flink du har vært. Har fått kjøpt inn alle pakker, men har ikke begynt å pakke inn enda. Det er den værste jobben :S Men har du hengt de på kalenderen enda? Eller ligger de nummerert og venter... Tenker jeg bør se å sette igang snart selv. I år så blir det litt fornuftig og litt fjas og litt godis. Godis i helgene. De får sjokoladekallender da, som 1. pakke. Så litt godis blir det jo hver dag. 2. dag så har jeg tenkt å pakke inn langnisselue, det ønska de seg i fjor. Ellers så blir det litt lego og puslespill (som jeg deler opp), undertøy, pysjer, sokker, duel Masters og pokemon kort (som også deles opp) og litt klistremerker. Har heldigvis bare 2 som får kalender da. Gidder ikke lage til minsten enda. Han er for liten til å skjønne noe av det. Men det blir jaggu 48 pakker... Puh
Gjest Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Hadde null planer om å lage kalender pakker til minstemann, men da kan jeg fortelle deg at det var 3 eldre søsken som mente at mamma var verdens fæleste mamma som ikke laget kalender til minsten...Så da var det bare å kjøpe inn og pakke inn.Ble ikke så store gaver i år,Har handla litt forskjellige hobbyting på tilbud som de får.Så vi har litt å gjøre i adventstiden.
Gjest Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 De ligger nummerert å venter.Gubben skal få knytte de på :0)
tufsemor Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Åh, hjelpe og trøste meg...!!!!!!!! SÅ FLINK DU ER!!! Mine tre må pent dele:) Her pakker de opp en dag hver, dvs hver 3.dag er det en spennende pakke på pakke-kalenderen for hver enkelt.......så mor har "bare" 24 gaver å ordne med til advent. De har jo nrk-kalenderen å deles om i tillegg, samt at de har hvert sitt kalenderlys som de får tenne selv daglig......stooor stas for de på 6 og 7, mens storebror på 15 gjemmer unna en sjoko-kalender på rommet sitt, tror jeg.... Er kanskje et sent tips, men; jeg ble sååå glad da jeg oppdaget en pakke med 24 passe store papirposer + klistremerker fra 1 til 24 på Nille!!!!! Posene passer til alt fra legobiter, øreringer og tyggegummipakker til riddere og badesvamper Hurra ......*ler* Jeg kjøpte fler pakker!!! Hopp og hei, det er snart jul......*smiler fra øre til øre*
Plutseliten :) Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Du er flink!! Har kjøpt inn til storesøster...det er enkelt Sminke,kremer,ansiktsmasker,flaxlodd,godteri,sokker,truser...osv Eldstegutten får legokalender,6 åringjenta får clikits kalender, minstemann får ikke, selv om de andre her også synes det er skikkelig urettferdig Samboer er jeg i gang med...hjertesjokolader,verktøy,tegneserier,massasjegavekort, kinobilletter,deodorant,sokker...og så var det bare resten da Til han fant jeg også de geniale posene med klistremerkene på )) Tenker at hvis jeg skal ordne 120 kalendergaver i årene som kommer....så må vi finne på noe annet
trebarnsmamma Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 her i huset får de hver sin dag, og vi har kuttet ned tingfokuset. Prøver å ha like mange aktiviteter som ting. f.eks baking, gå i bassenget, spille et spill, lage julevindu på soverommene deres, gå på kino, el.l. Når vi har aktivitet får alle delta, men når det er ting får de hver sin dag. Hadde blitt dårlig om jeg skulle ordnet 24 ting pakker til hver. Her i huset har vi nok småsaker som det er. Det med aktiviteter kan virkelig anbefales, men det som er lurt er å henge opp lappen dagen før så en vet at en har mulighet til å gjennomføre det i en ellers travel førjulstid.
Ronja65 Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 Så imponernde flinke dere er alle sammen. Her i huset har vi fire jule sokker. Et til hver av ungene:-). Jeg finner på ting etterhvert.... Ja så enkelt gjør jeg det.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå