Gå til innhold

Hvilke karakter blir du fornøyd med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på høyskolenivå? Blir du glad om du får en c? Eller er det slik at det er kun A og B som er noe? Og er det veldig vanskelig å få A på høyskoler? Las en plass at gjennomsnittet på høyskoler ligger på C....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk c på min siste eksamen. Ble ganske skuffa over det, men veilederen min påstår det var veldig bra. Var 2 b i klassen, noen på c, fleste på d, noen e og noen stryk. Var 20% stryk tror jeg.

Var som sagt litt skuffet, men veilederen mente en eksamens oppgave på høgskole nivå som var en c, var en veldig god oppgave. Og ikke tilsvarende som en 3 på vgs nivå.

Hun ene på grp som strøk klaget på sin oppgave og fikk en d, altså to karakterer opp.. Så det er mye forskjell blant sensorer og,

Skrevet

Er ikke c som en 4'er på vgs? Eller har jeg misforstått?=)

Skrevet

etter å ha studert i 5 år kan jeg bare si en ting: det er så enoooorme forskjeller på sensorene og fakultetene når det kommer til karaktersetting at det er helt latterlig!! og i mange tilfeller betyr karakterene ingen verdens ting når de ansetter folk heller... tragisk for de som har jobbet hardt.

ellers er jeg nok lik twintip, greit nok med c, men alltid kjekkere å klare en a eller b:-)

Skrevet

Er fornøyd med B, For de Cene jeg fikk så var de greide nok, men føler liskom at det ikke er så veldig bra. Er jo gjennomsnitlig og ikke noe spesielt med det.

Å ha et vitnemål som er gjennomsnitlig er liksom ikke så mye å vise frem når man skal ut i jobbmarkedet og kapre de beste jobbene.

"JA og her ser du karakterende mine, jeg er gjennomsnitlig"

Nei, A og B er jeg fornøyd med.

Skrevet

Det kom an på gj.snittet sa min veileder. På denne her eksamen var gj.snittet i klassen på D, så hun mente det da tilsa en svak 5. Men, det er jo vanskelig å sammenligne slik og da.. Er ikke akkurat som på vgs:-p

Går du på høgskole eller?

Skrevet

Kommer helt an på faget. Markedsføring: A, Fysikk: Stå-karakter....

Skrevet

Jepp! På skolebenken igjen etter snart 10(!) års opphold. Kjempegøy! Men fikk igjen første oppgaven min, fikk c (ifølge sensor en sterk c), men merket at jeg ble litt skuffet...Gjennomsnittet på oppgaven var C, så jeg får vel trøste meg med det=)

Skrevet

A og B blir jeg fornøyd med. C er helt greit men ikke noe mer enn det

Skrevet

Da har du enormt høye forventninger.

For å få A skal du kunne pensum etter permene, samt i tillegg benytte annen litteratur utover pensum, og vise at du behersker kunnskap utover pensumet.

Ingen i min klasse har fått A.

Cherry coke: Så spennende da!! Egentlig burde vi vel være fornøyde med en c.. Hovedpoenget er jo å stå, he he. Flink du er!

Kan jeg spørre hva du går?

Skrevet

Kommer helt an på hvilke/t fag det er snakk om, men jeg er ikke fornøyd med C. I noen fag er jeg fornøyd med B, men blir igrunn skuffet om jeg ikke får A, iallefall i de fag jeg jobber for å få det.

Og jobber en godt nok, så får en som oftest den karakteren en fortjener.

Skrevet

er ingen streber av meg så var fornøyd med c. er en elendig oppgaveskriver, hehe! så derfor ble jeg eeeeekstra fornøyd da jeg fikk B på anatomi/fysiologi eksamen på sykepleien for noen år siden :)

Skrevet

Studie rådgiveren hos oss har sagt at det er tilnærmet lik null sjangse for å få A. Hun begynte å le ihvertfall når noen spurte hva som kreves for å få en A, så regner med at jeg kan se langt etter den, hehe:o)

B på anatomieksamen er jo rått:o)))) Der er visst strykprosenten hør har jeg hørt..

Skrevet

Jeg tar markedsøkonomi på BI. Det er nettstudier, så jeg synes det er litt utfordrende å ikke ha en foreleser fysisk tilstede. Er alenemor (barnefaren er ikke inn i bildet i det hele tatt), så dagen er ganske beinharde=) Men gøy er det! Har alltid likt å gå på skole, men må venne meg til det igjen...Er sååå lenge siden! Du er ferdig å studere da?

En ting; jeg jobber så hardt jeg kan med fagene, men jeg forventer ikke å få A. Fikk beskjed av "medstudenter" og veilederen at det er ganske vanskelig å få den karakteren. Selvfølgelig, hadde jeg kunne ha konsentrert meg om ett eller to fag, hadde kanskje muligheten vært der. Men jeg har fire fag, omfattende pensum og tar det på nett. Så jeg forventer ikke A. Hadde jo vært gøy å fått det da, men...=)

Skrevet

A betyr fremragende prestasjon.. ingen umulighet å oppnå det! Krever hardt arbeid, innsats og evnen til å se sammenhenger, drøfte, reflektere, søke i litteratur utover pensum... ikke problem i det hele tatt! Synes det er dårlig gjort av din studieveileder å le!

Skrevet

Hehe... Ja, jeg har høye forventninger:) Men har aldri høyere forventninger enn hva jeg kan leve opp til;-)

Skrevet

Jeg fikk igjen resultatet på min anatomi eksamen forrige uke og fikk en c.

Var kjempefornøyd,for følte at det gikk skikkelig dårlig. Var helt sikker på at jeg skulle stryke:)

Men er muligens ikke så kravstor i forhold til mange andre..

Skrevet

Oj, så flink du er da:o))) Gosjamei. Da må du jo være fornøyd med en c.. Ingen forelesninger å ta notater etter engang da jo!

Jeg har kommet fram til at så lenge jeg blir vernepleier til slutt, så er jeg fornøyd:o) Og det blir jeg jo uansett om jeg får A, B eller C, he he..

Ja, hadde nok vært enklere i ett fag å få A, nå er det plutselig mange emner i en eksamen.. Ikke så lett da nei...

Masse lykke til videre med studiene da, og du, synes du skal være godt fornøyd med C`en altså!!:o)

Klem

Skrevet

Tusen takk=) Og lykke til til deg også! Takk for gode ord. Du virker som ei bra dame=)

Skrevet

Det er bare bull at det ikke går an å få A. Fikk A jeg, begynte å lese pensum tre dager før eksamen, men var tilstede på de fleste forelesningene.

Skrevet

Klart det går an å få A... Og det har jeg full tro på at jeg skal få uten problemer.

Skrevet

Ja, da er du flink:o) Vært på alle forelesningene jeg, og leste lang tid i forveien:o)

Meeen, hadde det kommet en eksamen i Dib-historie.. Da hadde jeg fått A, det er snickers og slips.

Skrevet

Eksamen i dibbing og bimming, det hadde vært noe det! Eksamen i alle forkortelser, symptomer, hehe! Hadde glatt meldt meg opp!

A er intet problem, har vel 14 A på mitt vitnemål tror jeg og 5 B :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...