Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Vil jo ikke sitte slik at vår familie sitter i flott hus men med en familieøkonomi som er strammere enn nødvendig. Etter å ha regnet grundig på det, kommer vi frem til dette: Låneutgifter: 20000 Andre faste : 8000 Altså totalt 28000 kr i mnd i faste utgifter, herrunder renter, avdrag, årsavgift, eiendomsskatt, mobil, strøm, barnehage, internett, forsikringer, nrk, sparing på div konti, ja alle våre utgifter. Da sitter vi igjen med 15000 kroner. Altså 15 tusen kroner til å handle mat for. Kjøpe klær for, fylle bensin på bilene, kjøpe ditt og datt.....ja til å shoppe for, kjøpe meg en ny lebestift, eller nye sko. Eller ett nytt bilde å ha på veggen. Spørsmålet mitt blir som følger: Er dette å ta seg vann over hodet? Eller skal vi kunne overleve uten å føle fattigdommen gnage på oss når vi har 15 tusen pr mnd til mat, bensin,klær og diverse????????? Ønsker seriøse svar. Ser at vi som oftest handler for omlag 1500,- pr uke- handler lissom 1-2 ganger, og ligger på omlag 1500,-............er dette mye eller normalt?
Plutselig_gravid Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Hei på deg. Det kommer helt an på hvordan dere er vant til å leve tror jeg. Personlig hadde jeg følt meg som Kjell Inge Røkke hadde jeg hatt 15000 å rutte med etter at faste utgfter inkl. sparing er betalt. Andre igjen ville følt seg fattige med å sitte igjen med 15000. Som sagt - kommer an på hva dere er vant til:o) Jeg og lillegutt bruker alt fra 300 i uken på mat til 1000 kr. Alt etter som:o)
mamman-t-småpian Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hei. Jeg er enig med hun over her. Jeg hadde også følt meg rik hvis jeg hadde hatt 15 000 pr mnd å handle for etter alle utgifter var dekket. Vi bruker alt fra 500 til 1500 på mat hver uke, vi er en familie på 4. Jeg vil anbefale deg å sette deg ned å gå gjennom hvor mye du faktisk bruker i måneden - på mat, klær, sminke, sko osv. Gå gjennom f.eks 6 mnd så får du et greit bilde på hvor forbruket ditt ligger pr idag. Så får du nok et greit svar på om 15 000 er for mye eller for lite.
Ruske-Sara Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Jeg hadde klart meg finfint med de pengene. Om det er nok for dere, må dere jo avgjøre selv. Er dere lykkelige med det dere har? Og hvis det er sånn at dere følere dere trenger mere lommepenger for å ha det bra, hva er da alternativet? Selge huset og flytte til et mindre hus på et mindre sentralt sted?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 å den som hadde hatt så mye å rutte med etter alle faste utgifter var betalt....*drømme*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå