Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Jeg har en sønn fra før, men det er maange år siden jeg fødte han. Nå når jeg sitter og tenker på at jeg skal gjennom en ny fødsel, så gleder jeg meg vell egntlig bare. Syns det var en fin opplevelse, var heldig og fikk en ok fødsel, som ikke dro ut, men som heller ikke var for kort. Men det jeg har tenkt på en god del i det siste, som jeg gruer for, er rett og slett det å revne. Jeg vett at jeg ikke behøver å gjøre det, at jormødrene er blitt veldig flinke med dette, men er litt skremt fordet om. Sist så revna jeg MAAASSE.. hadde overhode ingen bedøvelse (ikke at det hjelper på dette heller, eåidural og slikt tenker jeg). Og gruer for det skal skje igjen. Så det jeg lurere på, vet dere om det er mulig å få lokal bedøvelse rundt åpnigen? og gjerne litt oppover og nedover også..? Er det mulig å spørre om de kan klippe og gjerne? vet det ikke er vanlig lenger, men den følelsen der... ISJ! Det var vondt. Noen som vet?
LadyLuck & Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 åååå, bedøvelse hadde vært digg da. Kvir meg også om å revne, revna ye med nummer en, sydde i nesten to timer etterpå. Og dette er jo bare ti mnd siden. Om det er mulig med bedøvelse vil jeg gjerne vite, vil ikke gjennom det en gng til.
BlåklokkaVest Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Ja, det går an å få lokalbedøvelse :-) Hører om flere som anbefaler dette. Lurer meg på om ikke det er den de kaller pudentalblokade eller noe lignende? Det er sikkert ikke umulig at de kan klippe deg slik at du slipper å rivne igjen. Snakk med jordmor om dette, enten nå på forhånd, eller når du kommer til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg revnet også noe veldig med førstemann for snart 2 1/2 år siden. Jeg hadde heller ikke bedøvelse under fødselen, fødselen var grei, men da hun kom ut revnet jeg helt og det var sinnsykt vondt. Jeg hadde mye plager etterpå, er fortsatt ikke helt som før jeg fødte, så jeg skal ha KS denne gangen. Vil ikke oppleve det en gang til. Lå på sofaen i lang tid etterpå, mye vondt. Jeg ville snakket med lege/jordmor om dette og få evt. bestillt forløsningssamtale på sykehuset. I noen tilfeller anbefaler de faktisk KS, spørs litt på plagene dine etterfødselen sist og nå.... Lykke til =0)
**Oktober-mamma** Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Vet dere hvilken grad riften hadde? Jeg vet jeg revnet mye, og i fødselspapirene står det at jeg hadde en 2 grads rift.. Har blitt fortalt om man revner like mye flere ganger kan man få varige skader.. Så jeg er litt skeptisk for neste fødsel med tanke på akkurat dette.. Men vil ikke ta keisersnitt for fødselen gikk ellers veldig fint..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Med min forrige husker jeg at de sprayet på med et slags bedøvende middel med en gang pressriene begynte. Revnet ikke spesielt mye fikk to små sting bare, merket hverken da riften kom eller da hun sydde, men som sagt så var jo det bare et par sting. Forsto det hvertfall som om det var vanlig å bruke den sprayen like før hodet kommer. Men det kan jo være veldig forskjellig hva de gjør fra sykehus til sykehus.
hedi&lille leah Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 hei:) Til dere som er redd for å revne. Prøv å smøre/massere nedentil med jordnøttolje.Dette skal forebygge revning,ved at huden der nede blir mer tøyelig.Har hørt masse bra om dette så jeg prøver.Er selv livredd for å revne.
Hvitkløver2020 Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 rift grad 3a og en gutt på 4,1kg sist. blir kansje KS denne gangen pga en del plager i ettertid. kunne jo ikke engang sitte på rompa på 6 uker etterpå
mininurk Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Jeg tror det kan hjepe på mye å føde i vann også. Da sitter man liksom i blødt en stund, og huden blir mere tøyelig da. Fødte selv 2.mann i vann...de målte han til 40cm.rundt hodet, og jeg fikk ikke "skrubbsår" engang... Med første fødte jeg i seng, og da måtte jeg sy etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå