Gå til innhold

jeg har så vondt i halebeinet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det gjør skikelig vondt å sitte på hardt underlag og hvis jeg trykker lett mot det gjør det drit vondt...

Det er 6 uker siden fødselen... Hadde litt bekkenplager i svangerskapet, og leser at dette er vanlige plager å ha i svangerskapet.. altså å ha vondt i halebenet.

Noen som vet hva det er, og hva jeg kan gjøre med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei vennine som faktisk brakk halebeinet under fødselen, d var kjempe vondt, kanskje lurt å få det sjekket slik at du kan få noe behandling for det.

Skrevet

jeg fikk brist i halebeinet under fødsel. merker det fortsatt og det er 6mnd siden fødsel :-(

Skrevet

Om du bare har bristet halebeinet er du heldig - for da gror det fint igjen.

Jeg selv knakk halebeinet under fødsel for 2,5 år siden - og det gjør like vondt i dag. Det er ikke noe å gjøre med. Om halebeinet vender utover kan du opereres - stoooor operasjon. Men som oftes vender det innover.

En lege kan undersøke deg med å ta den ene fingeren inn i baken - og se hvilken vei beinet ligger. Men om det er utover skal du kunne kjenne dette selv. Ingen gode råd her dessverre:(

Skrevet

hei,

trodde selv jeg hadde knukket halebeinet eter fødselen for det gjorde så j#¤%/% vondt. Klarte ikke å sitte på det. men etter noen måneder så gikk det gradvis over av seg selv.snakket med en venninne som knakk halebeinet gjennom sport, og hun hadde fått beskjed om at de kun opererer f.eks om det er toppidrettsutøvere som er plaget og ikke kan utøve sporten. stor operasjon, som få får mao. krysser fingerene for at det kun er litt strekt:-D

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå til osteopat. Jeg hadde det på samme måte etter fødsel. Kjempe vondt å sitte uansett hvor jeg satt, måtte sitte på skrå i en myk sofa..

Angrer på at jeg ikke gikk til osteopaten tidligere, han trykka lett på halebeinet og så var all smerte borte!!! Halebeinet hadde visstnok blitt forskjøvet under fødselen, så det sto skjevt. Så vondt, men så lett å fikse...

Skrevet

Jeg tok røntgen 2 mnd etter fødsel og så tydelig at halebeinet var knekt. Men nå er lillegutt 3.5 mnd og det er bare dager innimellom at jeg kjenner det gjør vondt. Forhåpentligvis har det grodd riktig. Skal få oppfølging etterhvert (ventelistegarantien sier innen utgangen av jan 2008.....) for å sjekke at det har grodd rikitg. Hva de skal gjøre hvis det har grodd feil, vet jeg ikke. Men har hørt at de kan operere det vekk, man trenger det ikke til noe som helst.

Så ta det opp med legen din.

Skrevet

tusen takk for gode råd;))

-HI-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...