Gå til innhold

Hvordan beregnes dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden i et nokså dårlig arbeidsforhold. Har tre små barn, noe arbeidsgiver tar lite hensyn til. Vurderer å si opp stillingen, og heller søke ny jobb. Det jeg lurer på er hvordan man regner ut hva man får i dagpenger. Har ikke råd til å gå uten inntekt, men vet at det er en ventetid på 8 uker siden jeg sier opp selv.

Har jobbet full tid, men fått innvilget redusert stilling til 80% etter jul. Hvis jeg så slutter i april, vil det regnes ca 62% av den 80% stillinga? Eller tar de hensyn til at jeg har jobbet fullt tidligere? Og hvis jeg går opp til 100% en tid før jeg sier opp, vil det da være full stilling de tar utgangspunkt i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de regner ca 62 % av fjorårets inntekt, eller gjennom snitt av siste 3 år,. alt etter som det lønner seg for deg, og forutsatt at du har dokumentasjon på inntekten for alle årene.

Skrevet

hmmm..............

Begynte ikke i jobben før i juni i år, så da blir det jo magert for meg? Mener de kan regne ut en gjennomsnittlig månedslønn likevel? Har fastlønn, så det er lett å se at jeg har tjent det samme hele tiden.

Skrevet

du må ha tjent over 99 000 eller noe sånn i fjor, for å få dagpenger mener jeg...

Men jeg ville ringt de , eller gått nedom og snakket med de selv...

Skrevet

Takk for svar!

Har tjent nok til å få dagpenger, men må nok stikke innom og høre med dem. Bare så redd de skal synes jeg er en skikkelig spekulant som vil grabbe til meg penger uten å gjøre en tøddel for det...

Har fast stilling med god lønn, så de synes nok jeg er rar ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...