Gå til innhold

Forstoppelse, jeg er så fortvilt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får kanskje pressa ut ei lita drue om dagen, og sliter med mageknip og luftsmerter.

Dette er så utrolig frustrerende!!

Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre?

Linfrø hjelper ikke!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp duphalac på apoteket. Legen anbefalte meg og prøve det da jeg slet med treg mage i begynnelsen av svangerskapet, det funket.

Skrevet

Sliter med samme problem. Jeg tar daglig laktulose (som man kjøper på apoteket) og 2 kiwi. Ellers spiser jeg mye klementiner nå. Svisker har også avførende effekt. Hold deg unna banan og eple som har stoppende effekt. Drikk mye vann. Hvis du ikke drikker mye så har linfrø ingen effekt.

Skrevet

jeg kan anbefalle .masse druer helst grønne med de skal gjeren være litt "harde" ikke supermyke helst de som kommer i en plastbox fks fra Meny ellers så "sure" klementiner ikke alle som liker det meg jeg tror det hjelper meg,druer gjør i alle fall susen for meg vil jeg tro.

lykke til

Skrevet

Oops, jeg spiser banan hver dag jeg, er vel ikke så lurt det da:-(

Takk for mange gode tips!!

Skrevet

Hadde akkurat det samme. . . Kunne gå 6 dager mellom hver gang! Syke smerter blir . . . . Fikk tips om å prøve pærer, og DET hjelper veldig bra!! Husk,om du bruke duphalac må du drikke mye. . . .om ikke kan det gi motsatt effekt:-)

Skrevet

Microlax anbefales.

Kjennes befriende å endelig få gå skikkelig på do!

Føler med deg.

Skrevet

Langt fra noe godt tips, men spis kakedeig:) Klarer ikke motstå å spies masse deig når jeg baker. Hjelper kanskje ikke så mye på luft og mgesmerter, men letter trykket på andre måten..

Skrevet

Takler ikke duphalac og sånn fra apoteket, smaker så vondt at jeg ikke får det ned uten at det kommer opp igjen, men har funnet ut at å legge 4-5 svisker i et glass vann før jeg legger meg, og drikke/spise dette morgenen etter, funker bra på meg...

Skrevet

Neiiiiii...ikke druer ... det gjør magen verre hos veldig mange.

Kjøp steinfri svisker. Det hjelper uansett.

Skrevet

Og microlax er det eneste middelet som er garantert å ikke sette i gang en fødsel.

De andre er det en liten sjanse for .

Og dette fikk jeg og grei beskjed fra jordmor om i forrige uke.

Skrevet

Takk for mange svar og tips!

Har vært til jordmor i dag, og hun anbefalte Duphalac.

Har allerede tatt min første "dose" sammen med noen svisker...

Håper virkelig dette hjelper, utrolig hvor ubehagelig det er når man ikke får gått på do! Nesten så jeg griner...

Men nå håper jeg det blir fart i systemet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...