Gå til innhold

Salve for å ikke revne under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke hørt om salve men har hørt at bringebærkapsler skal være bra og jordnøtt olje skal være bra begge for du kjøpt på apoteket

Skrevet

Jordmoren jeg går til anbefalte å smøre meg inn nedentil 2 ganger daglig med en olje som heter Udo´s choice. Den inneholder Omega3, så jeg måtte kutte ut å ta kapsler. Holdt lenge med det du fikk fra "for neden"... Lykke til.)

Skrevet

Jeg hørte at jordnøtt olje skal man IKKE bruke pga fare for allergisk reaksjon. . . . .

Skrevet

Har ikke noe egen erfaring, men leste nettopp om en salve til å smøre på perineum (som det heter så fint :-) Kobbersalve!

Skrevet

Jordmor anbefale mandelolje eller hvetekimolje som du får kjøpt på apoteket. Men det holder ikke å massere, man må ta tak i mellomkjøtet og "dra" bakover skal det ha noen virkning. Og det SKAL svi litt når en gjør det. Jeg ga opp etter ett par ganger da det er umulig å ta tak bakfra... he he

Skrevet

tror selv at ingenting slikt virker;) ingen av dere vet jo vor stor babyen deres er rundt hodet heller, mi jente var 34 cm og jeg presset for harde livet med og uten rier for å få henne ut var drit lei på slutten etter 4 dagen i fødsel;) men men, jm sier i fra når du skal ta det forsiktig i tilfelle du skulle revne alikevell;)

jeg fikk kun 2 pyntesting, kjente ingenting til dem og når de sydde kjente jeg heller ikke de sprayet med en bed.spray.ikke vondt i det hele tatt.

revnen er faktisk noe som ikke passerte hjernen min mens jeg lå der for dere vil ikke legge merker til i det hele tatt, er så bedøvet der nede, eneste dere tenker på er å få møte den lile som dere har båret på i 9 mnd;)

Skrevet

til roannima: IKKE bruke jordnøttolje pga. fare for allergisk reaksjon? fint om du viser til noe dokumentasjon av dette... mange anbefaler jo nettopp bruk av jordnøttolje, og ærlig talt...hvor stor "fare" er det nå egentlig snakk om? Alt er jo tydeligvis farlig om dagen, så ville nå tatt det med en klype salt og to...er du derimot allergisk mot nøtter ville jeg nå ikke sagt noe på det...bare min mening ihvertfall! :) og for ordens skyld...jeg bruker selv REN jordnøttolje..;)

Skrevet

Jeg brukte jordnøttolje noen uker, men fikk anbefalt kobbersalve så byttet til det i forrige uke. Skulle være "fantastisk" (som mye annet) - billig er den også, 62 kroner. Det eneste minuset (jeg ser) er at den er mørkebrun, så for å skåne undertøyet bør man bruke truseinnlegg. Vet ikke om det virker, men skader ikke å prøve. Jordnøttoljen bruker jeg på magen (+kakaobuterstick), om ikke annet blir huden veldig myk..:-)

Skrevet

Jeg brukte fødselsforberedende olje fra weleda (fåes kjøpt på helsekostbutikker). Den fungerte veldig bra! Men man må ikke bare smøre, man må, som det ble nevnt ovenfor, massere, dytte mellomkjøttet oppover mot hodet ditt (om du skjønner), og også massere et par cm inni skjeden, og dra mellomkjøttet bakover mot endetarmen! Jeg ble veldig mye mer elastisk av å gjøre dette, men det må gjøres hver dag, de 6 siste ukene før fødselen, ellers vil effekten gå tilbake like fort som du begynner.

Det er umulig å få skikkelig tak selv, så spør mannen din om han vil hjelpe.. Min var utrolig flink sist, og jeg håper han vil gjøre det igjen =)

Utrivningsfasen gikk på bare 10 minutter sist, og jeg presset på, og JM rakk ikke å stanse meg. Likevel ble det bare en ørliten rift innover, og jeg merket ikke noe til den eller de to stingene jeg fikk etterpå! Tror jeg kan takke tøyingen min for at det ikke ble verre. =) Lykke til =)

Skrevet

Jeg prøvde både massasje med olje, bringebærkapsler, knipeøvelser etc.. og revnet med stil, fra fremst til bakerst :) Så man har vel ingen garanti selv om man prøver salver/oljer. Men kanskje det hjelper mot smårifter etc, det kan jo godt hende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...