Gå til innhold

Noen som har søkt om hjelpestønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å fyller ut skjema nå, men synes det er kjempe vanskelig å vite hva jeg skal skrive. Sønnen min er 4 år og går til utredning for adhd. Det var Nic Waal som anbefalte meg å søke, slik at jeg kanskje kan få jobbe litt mindre (jobber helger...) slik at jeg kan ta meg mer av sønnen min. Jeg må skrive hva han trenger hjelp til om morgen, dag og kveld. Han trneger jo hjelp til alt... så hva er de egentlig ute etter...?

Noen som kan gi meg noen tips???

pft

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nettopp søkt om dette selv og dro på trygdekontoret for og få hjelp til og fylle det ut.... syns det var litt vanskelig og vite... men dama var veldig behjelplig og fikk en søknad tilslutt =)

sønnen min har astma!

Skrevet

hun dama sa til meg at det var veldig viktig og få med perioder der han var mer syk en vanlig... vet ikke om sønnen din er verre innimellom enn andre ganger men er han det så få med det!

Skrevet

legen til babyen skrev helserapporten som skal vedlegges, og sosionomen på sykehuset skrev resten. Vi bare skrev under, men vi hadde en lagn rekke med ting vi valgte å dokumentere først. likevel så må NAV ha enda merdokumentasjon. Så nå skal vi sende bilder. Kanskje de ikke gidder å avslå ALT snar`t? livsviktige medisiner til en liten baby, liksom??

Skrevet

Takk for tips. Skal ta kontakt med Nav å høre om jeg kan få hjelp til å fylle ut.

Skrevet

fikk dere avslag?

hmmm.... jeg skrev bare søknad jeg og fikk med en 2siders brev fra barnelagen på sykehuset, hun som anbefalte meg og søke om dette!

uff får håpe jeg får det!

tar jo evigheter med behandling av søknadn, så anker du tar det sikkert en evighet det også :(

Skrevet

Jeg skal få med dokumentasjon fra PPT og Nic Waals inst. Så måtte jeg fylle ut skjemaet som jeg har skrevet ut fra nav sine sider selv...

Skrevet

alle medisinene hennes ble avslått til å begynne med, ja. og Caprilon- tillegget hun må ha. Spesialmelk da hun har en defekt lever som ikke tar opp fett på vanlig måte. Leveren produserer det den skal, men klarer ikke kvitte seg med det. Så det gikk 7 mnd før hun la på seg som hun skulle! Er nå 9 mnd. Fikk diagnose for en mnd siden.

Medisiner 5 ganger om dagen- mye søl da det er mye farge og lukt på disse. Smøre armer og ben, ansikt, rygg, mage ol. Massere ben og bandasjere disse. (hun har lymfødemer i leggene og føttene) hver kveld.

Spesial melk, spesial brød, spesial middag osv... Prov å finn en barnegrøt til en 9 mnd som IKKE skal tilsettes vann!! Sjeldent! Det er legebesøk to ganger pr mnd, ernæringsfysiolog to ganger pr mnd, vi går til to forskjellige fysioterapeuter, veier på helsestasjonen fast en gang i uka, tar blodprøver på Riksen en gang i måneden. så det er mye faste rutiner, Skulle tro NAV trodde vi har tid til å gjøre dette for moro skyld? Når har vi tid til å skrive tre brev på rappen til de, liksom...

så nå skal vi ta bilder av sengetøyet hennes, sårene hennes, de hovne bena, den gule huden, de gule øynene, blodige klær som følge av kløen hennes, alle medisin sprøytene hun får hver dag.. Så kanskje de ser at vi ikke leker mor, far og barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...