Gå til innhold

jeg har fått et svært høffelig barn..;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 1.5 år no. og hvis vi spørr om hun vil ha noe og hun ikke vil ha sier hun fint nei takk. og når hun får noe hun vil ha sier hun tusen takk. ev ja takk.. skikkelig hærlig altså. skjønner ikke helt hvor hun har det fra. er sikkert fordi jeg pleier å si det til henne.. hun er no søt da..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig bra!! Er innmari søtt og fasinerende med høflige barn. Håper jeg klarer å lære datteren min dette også!;-)

Skrevet

Det gjorde min gutt også =o)

Han takker enda,og nå er han to. Men det jeg synes er aller herligst er når han sier "sorry". Og han sier det på rette stedene. Fks mista han en diger eske med spiker på gulvet, og da kom det så søtt "sorryyy".

(hva nå pappas spikereske gjorde på stua,det er nå en annen sak..)

Nest yngstemann pleide takke når vi skifta bleie...hehe, det ble mamma veldig imponert av. Og det hender småen gjør det samme.

Skrevet

ja er veldig kjekt.. hun lærte seg å si takk da hun var rundt 13 mnd tror jeg. husker venninnen min fikk helt hakeslepp.vi var å lekte med henne og datteren på samme alder, så skulle snupp afå en kjeks av henne og sa fint takk når hun fikk den..hehe.. kjempe søtt da..;)

Skrevet

hihi.. så søtt da..;) er hærlige da...

Skrevet

Etter "sorry" kommer det ofte "it`s okay!"

=o)

De er så utrolig herlige i denne alderen når de begynner å snakke!

Mye rart som dukker opp ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hehe northern! Samme gjør snuppa her...dog på norsk...

"sorry mamma, det går bra..."

Skrevet

Hehe...de er så søte altså!! Snuppa her er også superhøflig, nesten så det blir for mye. Hun sier tusen takk når hun får noe, f.eks brød eller melk, hehe, hun sier unnskyld når hun raper eller hoster eller nyser, holder seg for munnen når hun hoster og nyser, men ler når hun promper da. ;o) Hvis jeg eller noen andre damer har pyntet seg så sier hun "så fin du var". Hun er forresten 2 år og snart 3 mnd. :o)

Skrevet

Barna tar ofte etter foreldrene ! Så hvis man er flink til å si takk til barnet , lærer de det ... Og det er utrolig sjarmerende med barn som er høfflige ;-)

Skrevet

Gutten min sier både, takk for mat, kan jeg få..., takk takk når han får noe og ja takk... hehe

Skrevet

Vi har også et sånt barn. Gullet takker for alt mulig, både ja takk og nei takk, også til ting som det slik sett ikke er naturlig å takke for, da, men det er ganske søtt.

Eksempel:

Spm: Er du sliten nå? (Sitter i sofaen, gjesper og gnir seg i øynene)

Svar: Ja takk....

Eller

Spm: Kan du hente sokkene dine?

Svar: Nei takk! :-)

Dessuten flink til å si "Versågod", det er innmari hyggelig at hun har fått dette så godt innarbeidet. :-)

Skrevet

Så nyyydelig da, hihihihi:o))) Håper sønnen min lærer seg å fortelle mamman sin at hun er fin også,,,

Han takker mye da.. Takker for alt. Takk takk, så smiiiiiler han. Og hver morgen ligger han i sengen vår for å våkne, og da ligger han bare å nusser på meg og stryker meg på kjaken:o) *goingen*

Skrevet

Haha...er du sliten? Ja takk! Den var god! :o)

Snuppa sier også versågod. F.eks når hun serverer meg liksomte med liksomkjeks. ;o) Å si at damer er fine når de har pyntet seg har hun fra pappan sin, han er raus med komplimentene, både til meg, venninner og familiemedlemmer. God egenskap. :o)

Skrevet

Sånn er gutten min også. Begynte tidlig å si "nei, takk" og "ja, takk" når vi spurte om vi skulle skifte bleie på ham;o)

Nå er han snart 3 og sier opriktig "tuuuusen takk mamma" hvis jeg gir ham en leke han ikke når for eks:o) Han er jo så herlig da;o)

Skrevet

Har også en liten høflig kar her som sier........takk,takk.....

i det siste har han imidlertid kommet skikkelig i trassen og er mere på.....dåååååå vekk.........he he...., søte disse gullungene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...