Plutseliten :) Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 som synes det er rart at vi ikke blir invitert i bursdag til min nevø? Søsteren min har en på 5 år en på 3 år og er gravid. Eldstemann fylte år idag Før i uka ringte hun og sa at de hadde bestemt at fra nå av,får kun fadderfamilie og besteforeldre komme,fordi de syntes det ble så mange med alle fra begge sider.23 stk hadde vi blitt...klart det er endel...Men de har penger,hjelp og plass nok! De gangene vi har vært dere er det pølser,brus og sjokoladekake. Hun er hjemmeværende,gutta i full barnehage og er i god form. Så jeg syntes det var litt leit og rart idag jeg,å bare ringe han å gratulere med dagen.Gaven er spleis med broren min med familie,så det fikk han...for de er bedt, han er fadder.Jeg er fadder for nr 2 så neste gang han fyller år, får vi lov til å komme. Vi bor 10 minutter biltur unna. Søsteren min sa at det blir for mye å ha så mange 3 ganger i året,når nestemann også kommer. "Blir nesten som en barnedåp hver gang...." Det jeg var opptatt av var at nevøen skjønte hvorfor vi ikke kom,at det ikke var fordi vi ikke ville. Er jeg sær og sår som reagerer litt på dette? Jeg skjønner at vi er forskjellige,at noen ikke orker så mye som andre. Kanskje jeg trenger noen innspill på at dette er normalt og forståelig. Når jeg leser det nå...hehe...så ser jeg jo at det egentlig er en teit ting å bry seg om,når det er så mange andre ting i verden som er så mye verre....men,men...mitt hjertesukk på søndagskvelden
♥Snulder Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hmmm.... hadde reagert jeg og... Men jeg synes det er litt koselig å samle familien en gang i blandt jeg da! Ser jo for vår del at det må en bursdag til før jeg ser min bror med familie;=)
Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Jeg hadde nok reagert jeg også. Det er ikke vanskelig å skjønne at søsteren din synes dett blir mye nå som hun er gravid, men samtidig er det "bare" når ungene har bursdag at man steller istand til slike sammenkomster. Det viktigste er vel hva ungene tenker. De kunne ha arrangert en enklere variant. Med bare en sjokoladekake, eller delt feiringen opp i to omganger... Vi er nok veldig forskjellige når det kommer til slikt, søsteren din og jeg. Det siste jeg ville ha endret å var feiringen av ungens bursdag... Jeg sender deg en klem. Heldigvis vet gutten at tante er glad i ham okke som... Klem klem
Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Hadde reagert jeg også, synst det er dumt jeg at dere ikke fikk komme. Selv har jeg liten familie og skulle ønske at vi var mange flere.Misunner de som har større familie og kan samles slik.Vi bor langt fra svigerforeldra mine og svogeren min med fam. Synst ikke det er teit i det hele tatt at du bryr deg om tantebarnet ditt og vil feire han! klem fra
Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Hei plutseligliten Jeg ville også reagert, syns man skal ta godt vare på hverandre og sette pris på at man er så heldig å ha en stor familie. Så hadde jeg vært i dine sko hadde jeg helt klart vært såret. KLem
phantomet Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Vet du hva Plutseliten.... Jeg kjenner jeg blir litt irritert på søsteren din jeg... Kanskje det er fordi jeg vet hvilken fin tante barne har i deg, kanskje er det fordi jeg synes at uansett begrunnelse vitner avgjørelesen til din søster om egotenkning og bekvemmelighensyn, fremfor å tenke på ungene og viktigheten av familietradisjon og nære tilhørelsesbånd... Jeg er enig med de andre som skiver her om at det går an å tenke alternativt, men det er jo ikke vår sak å bestemme oss for slikt i dette tilfellet...desverre... Eller kanskje vi skal ta oss noen friheter? *ler*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Forstår godt at du synes det er litt rart og sårt.....det hadde jeg også gjort:-) Sender deg trøsteklem, og du........noen mennesker er rett og slett bare litt korttenkte.......... Hva med å invitere gutten hjem til dere på en ekstra liten feiring, med kun han og dere;-) Du er jo tross alt både tante og fadder:-)
Maud Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Jeg synes det ikke er normalt og forståelig at den nærmeste familien utestenges når det er bursdag. Hvis man synes det er strevsomt, kan man jo tenke annerledes om arrangementet. Be om mer hjelp fra gjestene for eksempel. Ikke skjønner jeg helt at det er den store forskjellen på 23 gjester og 15 eller tilsvarende heller. Bake gjør man jo uansett, putte ting inn i oppvaskmaskinen etterpå også...
Travelmor Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Det er fullt forståelig at du blir litt lei deg av dette her. Du er ikke sær og sår. Dette blir jo mest leit for den yngste generasjonen i familien, som ikke skjønner så mye av slike prioriteringer. Jeg ville aldri gjort noe lignende selv. Tenker at i barnebursdager så må vi ha både hjerterom og husrom og god takhøyde. Men det er søsteren din som får forklaringsproblemet overfor barna, som prioriterer som hun gjør. Særlig dersom dere andre i familien har en annen praksis.
dritgrei hei hei! Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Nei du er ikke dum, og dette er en rar historie... jeg hadde også reagert for det er rart dette her.... du får spørre henne om hun skal ha ungenes familierr hjem på omgang til jul når de blir store.... Hun har isst glemt gledene ved familie hun, og valgt å fokusere på mengden pølser..... hmmm feil fokus spør du meg. klem klem klem klem klem klem
Plutseliten :) Skrevet 19. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2007 Takk for svar og støtte på at det ikke er jeg som er sær og sur for å gå glipp av noen pølser;) Og ja det er fokus...pølsene...det blir spurt om underveis om vi orker flere...for hvis ikke åpner de ikke flere pakker! Så det er nok et poeng. Vi er 3 søsken...og svogeren er 3 søsken....de to eldste fra hver familie er faddere og får komme i eldstes bursdag...vi to yngste fra hver familie er faddere for yngste og får komme i hans.Ingen av de andre fadderene får komme. Så vi er 6 stk av 23 som ikke får lov....det er sært og dårlig gjort for ungene.Mine lurer jo etterhvert på hvorfor.For til oss får alle komme,det samme til broren min..hver gang,alle sammen...til full middag og full fart! Hun skylder på at broren min og jeg bare har familie på vår side....broren min sin svigerfamilie bor i Danmark,og min på vestlandet og derfor blir vi så få?! Hmmm...desto større grunn for at vi får lov å komme for å være sammen. Vi ber venner,faddere og all familie...vi teller ikke pølser eller måler brus. Jeg er glad for at selv om vi har fått samme oppdragelse så har vi andre to heldigvis de sosiale anntennene og rausheten i forhold til å samle familien på store dager! Så da er jeg ferdig med dette...og har selvfølgelig bedt alle til jul,og de kommer..søster tilbød seg å ta med småkaker Og godgutten til tante skal få komme hit å spise valgfri mat og være med på kino! ) Dette skal ikke gå utover ungene,det er foreldrenes valg. Gode klemmer til dere !!!
Karomamma Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 Jeg synes overhodet ikke du er dum eller rar, her er det virkelig de andre som er merkelige!!! Jeg er helt enig med deg, skjønner ikke hvorfor. Men det visste du sikkert Klem til deg!!
Karomamma Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Gratulerer med stoooor nevø i går, forresten!!
Dailis Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 JEg skjønner deg veldig godt jeg. Jeg hadde synes det hadde vært sårt jeg da om jeg ikke fikk feire min lille nevø. Men verst for ungen kanskje..... Godt dere får vært sammen i jula da;D klem
Karomamma Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 He he, nå leste jeg svaret til Dailis og mitt eget en gang til... Eh... mente jo ikke å si at "jeg er enig med deg, skjønner ikke hvorfor"... Det jeg ikke skjønner, er hvorfor søsteren din tenker som hun gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå