Gå til innhold

"Menssmerter" i uke 17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år gammel, venter mitt første barn. Jeg er i uke 17 og har i ca en ukes tid kjent milde "menssmerter" nederst i magen. Det er ikke vondt, men er litt ubehagelig. Har lest om kynnere, men tror det fortsatt er for tidlig for at det kan være det det er?

Jeg er ikke bekymret, for jeg føler at alt er bra, og har vært på to ultralyder i uke 9 og 13 og vet at alt skal være ok.

Vil bare høre om det er noen andre som har opplevd lignende eller som kan si meg hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan.. Eg har det på samme måten.. Men eg er ikkje mer enn 14+5..

Skrevet

Det er livmoren som strekker seg og vokser!:)

Skrevet

Hei! Jeg er 16+5 og har fremdelses disse "menssmertene". Har hatt de hele tiden, men litt svakere nå de siste to ukene. Legen er klar over det og sier det er helt normalt. Så vet du at du ikke er den eneste med "menssmerter" i 17 uke...

Skrevet

Hei:-) Jeg er også 26, venter også mitt første og er i uke 20. Jeg har opplevd det samme tidligere og ble litt usikker, men har også sett to ganger at barnet har det helt fint!

Jeg spurte legen om det, hun virket ikke bekymret og ga meg litt info. Hun ville ikke helt si at det var kynnere, men det er noe lignende. Livmoren skal ganske fort vokse seg større og da kan det komme litt smerter. Når det er kynnere blir magen (livmoren) hard, det skal kunne kjennes fra utsiden. Hadde faktisk det i uke 12.. Det var ekkelt så tidlig! Rier kjennetegnes ved smerter nederst i ryggen i tillegg til smerter nedover skjeden. Så det skal vi ikke kjenne, ennå ihvertfall :-)

Gjest Orkideen
Skrevet

På samme måte som det er normalt å ha menssmerter i 1.trimester, så er det vanlig i andre trimester. Det skyldes at livmoren vokser. Livmoren vokser i rykk og napp og menssmertene kan derfor komme og gå gjennom hele svangerskapet.

Er det sterke og stikkende smerter på undersiden av magen som gjør det vondt å bøye seg er det mest sannsynlig ligamentsmerter. Livoren har vokst så mye at ligamentbåndene strekkes, og det gjør veldig vondt.

Kynnere kjennes ikke ut som mensmurringer. Ved kynnere blir livmoren/magen steinhard opptil et minutt før den slapper av igjen. Dette er ikke vondt, men kan oppleves som ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...