Gå til innhold

4 mnd baby med på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi på julebord. Va vel ca 30 stk fra "våre" bedrifter, samt ca like mange fra en annen bedrift. Guttongen på 5 år overnatta hos ei venninne. Lillesnuppa på snart 4 mnd var med oss. Vi kom dit kl 20. Lillesnuppa sov, og fortsatte med det etter at æ putta ho i vogna. Satte vogna i gangen der det var litt kjølig og ganske rolig. Ho sov helt til rundt kl 23, Da våkna ho. Mistenker at noen fremmede hadde tittett litt vel mye i vogna, men vet det ikke sikert.

I allefall tok æ ho med inn i lkoalet kor det da var rundt 60 personer + musikk. Alle mine bekjente syns det var så hyggelig å se ho og få låne litt. Men fikk mye pepper av en godt snytt fremmed mann. han spurte først om ha fikk holde ho, for han var så gla i barn, det fikk han ikke. Kjente jo ikke mannen + at han vR ikke edru. Han ble pottsur å kjefta mæ huden full. fikk høre at det var barnemishandlibg æ drev med som tok en så liten baby m inn dit. Hadde det vært hans barn sku han ha banka mæ opp, og mer i den stilen... Æ amma lillesnuppa like etterpå, la ho i vogna igjen og ho sov til vi kjørte hjem rundt 1. Må legge til at æ kjørte, og drakk kun 1 clausthaler og en alkoholfri drink som besto av appelsinjuice og noe rødt. ellers bøtta æ vel innpå 2-3 liter vann i løpet av kvelden!

Va det veldig galt å ta ho med på julebord! E jo ikke lov å røyke inne lenger, da hadde æ aldri tatt ho med. siden æ fullamme, og ikke har testa ut det å gi flaske, så måtte æ ta ho med. alternativt sitte hjemme. Hadde veldi lyst å dra siden det var første gang vi skulle ha jlebord i bedriften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge babyen finner ro i vogna og er trygg, ser ikke jeg noe veldig galt i det du gjorde, gitt.

Skrevet

Ehhh... Jeg hadde aldri gjort det, og hadde nok reagert om noen andre hadde med en baby på 4 mnd på julebord også..

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med en baby på julebord. Først og fremst p.g.a at folk blir overstadig beruset og sånne mennesker vil jeg ikke ha i nærheten av barna mine. Sånne som han som du forklarer. Bare tanken på at sånne mennesker skulle lusket i vogna gjør meg kvalm.

Hadde også følt meg som ei skikkelig hønemor om jeg skulle tatt med babyen på julebord. Jeg hadde nok og reagert viss jeg kom på et julebord og noen hadde med babyen, men jeg hadde nok ikke kommentert det.

Da eldste jenta vår var 6 måneder var jeg ikke på julebord først og fremst siden hun ikke tok flaske.

Skrevet

Snuppa mi var med på en 30 års dag da hun var 5 uker gammel. Sov fint i vogna si i gangen og var oppe for pupp en gang.

Skrevet

Jeg synes det ikke gjorde noen ting å ta med henne når hun var så liten og sov gjennom det mest. Har gjort det samme selv da lillegutt var 3 mnd, men det var mitt eget bryllup.

Han var med "så mye han orket" og resten av kvelden sov han søtt i vogna si. Men nå er han en som alltid har sovet godt der det er støy, nesten bedre noen ganger. Så vi har alltid hatt han med over alt.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med meg baby på julebord... Og hadde nok reagert om noen andre hadde gjort det selv om jeg nok aldri hadde sagt noe. Ikke om det var noen fremmede..

Skrevet

Ser i utgangspunktet ingenting i veien med å ha med baby på julebord. Hvis det funker for alle må man jo kunne være litt fleksible!

Skrevet

jeg ville nok ikke tatt med babyn min på julebord, pga folk blir veldig fulle osv så syns ikke noe om at babyr/barn har noe rundt fulle folk og gjøre!

Skrevet

Er forskjell på fest hos venner og bryllup. Da kunne nok jeg og til nøden tatt med babyen.

Men et juelbord sånn som jeg kjenner det er "utagerende" festing og mange mennesker rundt som man ikke kjenner. Tydelig at HI har møtt en ekkel, fremmed og berusa mann på julebordet!

Skrevet

Jeg skal ha med gutten vår på da 6 mnd på julebord, vi skal overnatte og han nekter flaske. MEN jeg har tenkt å kun ha ham med under middagen, etterpå trekker vi oss tilbake på rommet.

Vil ikke ha ham med på festen etterpå, det blir for mye bråk og fulle folk for min del. Men synes ikke det var så ille at du hadde henne med, selv om jeg personlig hadde reist hjem etter maten.

Skrevet

Satte jo vogna sånn at æ kunne holde øye med den, selv om det selvfølgelig var noen øyeblikk der æ ikke så på den, var jo et par ganger på dansegulvet. SÅ aldri at noen var å lusket i vogna. Og som sagt var det kun ca 60 personer i lokalet og ikke mye bråk. Alle "våre" syns det var helt ok.

hadde ho med i 40 års laget til ei venninne av mæ forrige helg også, men ho har jo en liten gutt som er halvannen mnd, så ho hadde ordna med et rom der ungene sov, med babycall ut dit vi satt. Fungerte helt fint.Det handler jo om å ha et sosialt liv utenom hjemmets 4 vegger da...

ser egntlig ikke noe verre i å ta ho med på julebord en alle de som sitter på kafè dag støøtt med sine babyer....

Nå får æ vel høre det tenker æ...

Skrevet

I utgangspunktet ser jeg ikke så mye galt med å ta med en baby på julebord, men ville nok vært oppmerksom på det med fulle og fremmede folk... dersom jeg visste at det kom til å bli mye fyll, og kanskje stort flertall av folk jeg ikke kjente ville jeg vurdert å få barnevakt og heller tatt en tidlig kveld.

Skrevet

Når er jeg sjeldent på kafe`, men jeg har aldri blitt møtt av en sånn fyr som du beskriver i innlegget ditt.

Kanskje "vennene deres" ikke tørte si noe annet enn at de syns det var koselig?!

Jeg hadde ikke hatt problemer med å tatt med babyen på fest til venner hvor barna sov på eget rom. Vi skal det på nytt-år, men da er vi 4 par og alle har med barn så da ligger nok lista på "festen" deretter og.

Men du gjør som du vil:-) Men hvorfor spør om meninger når du ikke er fornøyd med svara?

Skrevet

jeg syns det kommer an på hvordan festen er jeg. på hvor mange folk det er der osv. om babyen kun lå å sov i vognen og fikk litt mat innimellom så er det helt greit. så lenge du er edru og har oversikt over babyen så var nok det bare koselig. så kunne du jo bare reise hjem når festen ble for voldsom..;)

Skrevet

Jeg ville vel egentlig ikke likt tanken på å ha barnet mitt med et sted jeg VEIT det er fulle folk, men ingen har da rett til å skjelle deg ut likevel. Synes du burde satt ham på plass jeg...

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med mitt barn på julebord, fordi det er så mye

støy og alkohol å det vil jeg ikke at mine barn skal oppleve.

Skrevet

jeg ser ikke noe problem i det i det hele tatt:-)så lenge du har kontroll over vogna,sjekker babyen og selv ikke drikker,...men har selv nettopp vært utsatt for det samme da,hadde min gutt med i bryllup,vi la han på ett rom innfor kjøkkenet,sjekka han (kanskje i følge noen litt hysterisk)ofte,samt at de på kjøkkenet hørte etter han(bare kjent folk..)Han er vanligvis ekstremt urolig men sov utrolig godt,våkna en gang og da trøsta jeg han bare til han sovna og la han ned i gjen...-men klart de var mange som hadde meninger om at dette var uhørt,jeg vurderte bare bli hjemme,eller foresten mange-var i bunn og grunn ikke så mange som fikk med seg at lillemann ikke var plassert hos barnevakt:-)men nå var vi bare familie og noen nære venner ,så jeg frykta liksom ikke at fulle folk skulle rote oppi vogna heller da,selvom det ble ordentlig fest etterhvert (jeg drakk da heller ikke,da jeg er gravid:-))

Synes du skal heve deg over slike folk,håper dere kosa dere!!

Skrevet

Hadde ikke hatt med meg baby på julebord, og faktisk så hadde jeg reagert hvis andre hadde hatt det. Enkelte ganger må det være lov med barne fri:-)

Skrevet

hadde nok ikke tatt med meg barn på julebord uansett alder. Og har man liten baby og permisjon, så har alle forståelse for at man ikke kan komme. Ikke alle som får barnevakt til så små. Kollegaer og sjefer skjønner sånt!

Skrevet

Det er jo ikke noe krise at du tok han med, men jeg hadde ikke gjort det, nei. Hadde det bare vært en vanlig middag så, men ikke på et sted hvor det er masse fulle folk.

Når det har vært fester når mine barn har vært i "ammealder", så har jeg enten vært hjemme, eller så har jeg dratt en liten tur mellom ammingene, og latt barna være hjemme.

Skrevet

Hadde ikke tatt med en baby på 4 mnd på julebord.. Hadde heller vært hjemme gitt. Hadde det vært en vennefest eller bursdag til noen venner eller famile kunne det tenkes at jeg hadde tatt med datteren min da hun var i den alderen. Julebord er det som regel mye fulle folk,støy og bråk. Hadde ikke følt meg trygg på å ha latt vogna stått alene,hadde ikke klart å kose meg,bare bekymret meg rett og slett.

m

Men så lenge du føler at det er riktig for deg å ha med barnet ditt,så er det jo ok:)

Skrevet

Ingen her som tenker på den andre siden av saken. Jeg tenker nelig som så: opp til hver enkelt, men jeg vet at min opplevelse av julebordet hadde blitt betraktelig svekket om noen hadde hatt med seg baby. Enkelte soner syns jeg skal være barnefri, uavhengig av hvor edruelige og ansvarlige foreldrene er. En kveld på byen (som et julebord jo egentlig er) passer ikke sammen med barn eller babyer.

Ser faktisk ikke for meg å ta med baby på puben en lørdagskveld, og julebord er jo presis samme opplegg.

Skrevet

Vel, jeg hadde ikke gjort det. Jeg syns ikke babyer/ små barn har noe å gjøre i støyende omgivelser der det i tillegg drikkes (mye) alkohol. Greit nok at det finnes roligere deler av lokalet, men da kan jo babyen bli desto mer skremt hvis det passerer en høylytt og full person forbi.

Jeg tror også det kan legge en liten demper på stemningen hvis det er barn til stede. Man vil jo ikke være den som skremmer / vekker barnet.......Men jeg hadde nok ikke sagt noe.

Skrevet

Synest det var sporty gjort:) Babyen sov seg jo gjennom julebordet og du var edru. Den hadde nok gitt klart uttrykk for det viss den følte seg utilpass, nei, ser virkelig ikkje problemet så lenge dere passa godt på. Typisk norsk mentalitet å reagere på slikt, det er mi meining:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...