gordingoingslim Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Er det noen her som får eller vet hva man har krav på av lån og stipend? Får man mer som alenemor? Er det noen tillegger ? Vet du hvor mye av lånet som blir omgjort til stipend når utdannelsen er fullført?
Gjest -<<- Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Ja, jeg vet alt sammen, men det er mye enklere om du bare går til lanekassen.no og trykker på Lånekalkulator (litt nede, til høyre) og sjekker selv ut fra dine forutsetninger.
sveis Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Du får vanlig lån og stipend + forsørgertillegg (ca 10-12000 tror jeg). Tror ikke du får mer som alenemor, men får mer fordi du har barn. Og hvis du har overgangsstønad, så blir noe av stipendet omgjort til lån året etterpå fordi du har for høy inntekt.
gordingoingslim Skrevet 18. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2007 Har fast jobb nå..men skal slutte / ta permisjon siden jeg vil begynne å studere. Har jeg da rett på overgangsstønad?
Gjest -<<- Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Dersom du har hovedsomsorgen for barnet, ja. Dette kan du lese mer om NAV.no
sveis Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 I tillegg kan du muligens få utdanningsstønad fra nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå