Tigermor. Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Nå er jeg i min 36uke og har 35dager igjen til termin, forrige gang fødte jeg 12dager før UL-termin og min mor har født alle sine 5 barn mellom 10-21dager før termin! Nå har vi det meste klart til at babyen kan komme, klærne er vasket og ligger å venter i kommoden. Vogn, seng, vogge, bilstol, tepper og sengetøy står klart på gjesterommet, mangler bare å skru sammen seng og vogge så er alt 100% ferdig. Jeg føler selv at jeg ikke er mentalt klar for en ny baby i huset helt enda...er glad for at det er enda over 1mnd igjen til termin pga at vi har så mye annet som ikke er klart enda, som feks handling av julegaver, baking og pynting og selvfølgelig 120kvm med hus som må vaskes. Men sambo er kjempeutålmodig og skulle vel helst ønske at jeg fødte i går, når jeg sier at det faktisk er en sjangs for at babyen ikke kommer før på januar blir han nesten irritert og står veldig hardt på sin mening om at jeg kommer til å føde i løpet av den 2 uken på desember!! Siden jeg fødte tidlig sist og min mor bestandig har født tidlig så "VET" han at sånn blir det denne gangen også, og hans mor er jo selvfølgelig også enig =( Jeg ønsker jo selvfølgelig at babyen blir født i god tid før jul sånn at julekvelden kan feires i ro og mak hjemme, men alt maset til sambo om tidlig fødsel stresser meg mer og mer. Har sagt det til han men han hører ikke på det øret =( Får jo litt press på meg om å føde før jul sånn at sambo har mulighet til å planlegge resten av juleferien sin...hehe, en umulig oppgave å føde på kommando! Måtte bare få ut litt frustrasjon her!
Smellt P. Tjukka Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hehe , må le litt ! Her ber sambo meg knipe igjen , for han har så mye å gjøre i ukene fremover ...
Tigermor. Skrevet 18. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2007 Hehe...kanskje vi skal bytte? =)
Smellt P. Tjukka Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Ja , kanskje det ;-) For jeg har en vogn som må repareres og masse annet jeg hadde trengt en engasjert mann til ....
Fru.Antonsen Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Hehe min sambo og jeg "har bestemt" at jeg går over tiden vi da å heller får frøkna vår i januar. Må jo være så kjedelig å hele tiden være sist på ting. Og ikke minst sist i å bli gammel nok. Så her knipes det igejn for fult. Vedr. din sambo så bare jatt m han davel hvis det er det som sparer deg. Ikke la deg bli irritert, ikke la deg bry deg. Uansett kommer babyen når den kommer om det er før eller etter termin får man liksom ikke gjort noe med. På svangersakpskurset vi var på fikk vi beskjed om at "ta termin datoen og sett den i midten av en 5ukers periode. Der har dere tidsrommet dere kan føde på" så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå