IAIA Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Min "lille" tass er 18 mnd og snart 90 cm og 16 kg... Nå vil besteforeldrene kjøpe bilstol til ham. Hva velger vi??? 15-36 kg? Er han ikke litt liten??? Vet det går på vekt, men trodde liksom neste sete var fra omtrent 3-4 år... Noen tips - forslag til stol/merke???
Rikku Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Gå for 15-36!! Det skal vi, men dessverre ikke råd ennå...og ønsker ikke å bli sponset med nytt riktig ennå heller. De som går til 19 kilo har så lave skulder stropper man ikke får stilt så gutten sitter snart dobbelt inni der. Man skal ikke ha lange barnet for å få plass oppi der altså. Fatter ikke at de ikke er justerbare. Drar jeg i den ene stroppen trekkes stroppen mellom beina inn og omvendt...håpløst! Han kan ikke ha mye klær på seg heller. (ihvertfall ikke vårt og det skal visst være så flott sete). Tips om nytt sete ahr jeg ikke, men dra til Sverige! Halve prisen ihvertfall og akkurat samme sikkerheten og merker og alt. Istedenfor 3,500 for ett i Norge fant vi det samme til 800 kroner på Babyproffsen Nordbysenteret i Sverige. Det kjente merket jeg absolutt ikke klarer å huske her jeg sitter nå. Uff, ønsker meg nytt sete til jul allikevel jeg tror jeg )) Takk!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Du kan jo kjøpe ett fra 9-25kg. Da kan han fortsatt sitte bakovervendt. Feks Britax two-way elite eller Brio Zento. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå