Not fat, just fluffy! Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Er så utrolig vanskelig, får det ikke til hvis vi ikke holder han skikkelig fast.. Får pusset de lengst inne maks en gang/uke.. Har virkelig prøvd å gjøre dette morsomt, pusset de samtidlig med oss.. Men han bare nekter..
Mrs. Bouquet Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jenta mi er 10 mnd. så kanskje litt feil å sammenligne teknikkene. Hun ligger, vi er to, en pusser, mens den andre holder hendene rundt hodet hennes og armene holder armene hennes, mens den samme lager morsomme lyder og trykker fjeset ned på magen hennes. Om morgenen tar jeg det alene, og da blir det bare noen få drag over tennene og gråting og klaging.
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Her kommer minsten løpende og spør etter sin tannkost når jeg pusser mine. Og gjett om han blir fornærmet og kaster seg på gulvet om jeg er litt sen med den... trass alderen på vei inn i rekordfart. Men før var det ikke så lett. Måtte holde fast vi og for det må jo gjøres.
Smellt P. Tjukka Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Hva om han får pusse litt selv først og så sier dere at "så må voksne pusse etterpå !" Funker hos oss ...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Hold ut - det går over. Vi har hatt perioder vi også hvor eneste måten å få pusset tennene på er å holde fast, åpne munnen og pusse til kaskader av tårer og hyl. Men det har gått over (hun har skjønt at det ikke er noen vei utenom). Vi har ikke akkurat pusset 20 puss på hver tann, snarere 3-4 børst over hver kjeve, 2 ganger, 2 ganger til dagen. Og Flux. Før brukte vi forresten zendium tannkrem, og så kjøpte gubben "feil" en gang og vi endte opp med en Solidox som smaker "godis". Kjempesuksess! Ikke hatt trøbbel etter det (dette var vel rundt 24mnd, hun er nå 2,5år). Og så gikk vi i en vanskelig periode over fra Jordan første tann-tannbørste til Mam tannbørsten.
aprilspøk Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Vår gutt på 19 mnd pusser tenner morgen og kveld. I perioder stritter han i mot og sier bestemt nei. Da lar vi det være med det. Nytter ikke å tvinge han, til det er viljen for sterk. Så plutselig er det greitt, og da får vi pussa lenge og vel. Stort sett går det bra heldigvis.
snowstorm73 Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Min var også veldig vanskelig - men jeg kjøpe ekstra myk børste og begynte med min elektriske. Det gjorde susen. Tannpuss går som en lek nå.
Iselilja Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Vi må bruke elektrisk tannkost på yngstemann. Han er ikke fan av tannpuss, og biter tennene sammen og vrir seg unna. Med el. tannkost kan du bare holde den mot tannflatene og flytte den rundt, slipper gnikkinga. Det er fortsatt ikke en fryd å pusse, men det blir i alle fall rent
Gjest Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Min gutt får belønning - Jeg rister fristende på boksen med fluor tabeletter! Og han gaper i vei, for han vil gjerne ha tablett. Som jeg sier til han: " Hva får flinke gutter?!?!" Ellers har vi pusset tenner gjerne sammen med storesøster og han skjønner at det er lurt å gape "høyere" enn henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå